BNI - nätverk för affärer, Göteborg City nu på Gothia Towers
Fredagen den 23 maj 2025 - klockan 21:21
Förstasidan
Artiklar

« Föreg. Nästa »

Synneby Revisionsbyrå - en byrå med stor kompetens


Lotta Abrahamsson 2006-11-30

Synneby Revisionsbyrå är en medelstor byrå på Avenyn med tjugofemtalet anställda. Många tror att revisorn är en liten bokmal med ärmhållare och kamrerkeps som sitter på sin kammare. Inget kunde vara mer fel.

För oss är revision ett sätt att kommunicera. Vi vet att det krävs social förmåga och intresse för människor för att kunna genomföra revision på ett bra sätt.

Våra kunder
Merparten av våra kunder är små och medelstora företag. Flera av dem har dessutom en ägare som aktivt arbetar i företaget. Vi har kunder inom ett stort antal branscher och av varierande storlek. Ett exempel på en vanlig kund hos oss är entreprenören med många affärsidéer som behöver hjälp med att få ordning på administrationen och som samtidigt vill ha ett bollplank.

Branscherfarenhet
Kunderna är verksamma inom ett stort antal branscher och som en naturlig följd har byrån en bred kunskap från dem. Vi har erfarenhet av bland annat konsultbranschen , tjänsteproducerande företag, detaljhandel, restaurangbranschen, stiftelser och tillverkande företag.

Revision är basen
Basen för våra produkter är revision och svarar för merparten av de tjänster som vi levererar. Revisionen är den del som krävs enligt lag. Den skall leda till att den ekonomiska informationen i väsentliga delar ger en rättvisande bild av kundens verksamhet.

Skattekonsultationer ett komplement
Utöver revision är det vanligt att vi hjälper våra kunder med skattekonsultationer. Vi har mångårig erfarenhet från olika skatteområden, t ex skatteplanering, generationsskiften och skatteprocesser.

Mer än revision och skatt
Vårt produktsortiment innehåller flera produkter utöver de tjänster som rör revision. Några exempel är due diligence (företagsbesiktning i samband med köp av företag), finansiering och privatekonomi.

Bollplank och konsult
Under arbetets gång lär sig revisorn mycket om varje enskild kund. Det är vanligt att kunderna använder revisorn som bollplank och konsult i vissa ärenden. Vem utanför bolaget kan ge bättre råd än revisorn som ju vet hur företagets verksamhet och ekonomi ser ut? Även om revisorer ger råd är det viktigt att poängtera att det alltid är kunden själv som måste fatta alla beslut. Det är därför viktigt att revisorn på ett enkelt och pedagogiskt sätt kan förklara vad olika alternativ kan ha för konsekvenser.

Välkommen till oss!

Kontakta gärna mig, Lotta Abrahamsson, eller någon av mina kollegor, på tel 031-719 17 02.


Skriv ut



Sök Sökhjälp

Tipsa redaktionen
Skicka insändare

BNI

Webshop

Götatryckeriet
BNI
Ansvarig utgivare:   Henryk Rubinstein
Webmaster:   Henryk Rubinstein
Redaktion:   Lotta, Gilbert, Tibor, Linda, Eva, Terese