Idrott, entreprenörskap och kommunikation
Söndagen den 19 augusti 2018 - klockan 23:39
« Föreg. Nästa »

Skicka bildinsändare

Lana Del Rey - Tillbaka med livslust så det räcker åt alla

Olivia 2018-02-12

Efter mycket hårt arbete släpper Lana Del Rey ett femte album, bara ett år ifrån hennes förra. Hennes arbete belönades med en etta på Billboardlistan. Lana Del Reys album ”Lust for Life” är ett kraftgivande mästerverk fyllt med livslust. Indiepopalbumet är även ett mästerverk rent musikaliskt och med Lanas vackra röst förs alla lyssnare med på en feel good-resa.

Lanas musikaliska talang syns på hög nivå när hon blandar indiepopen med rap och hiphop på ett klockrent sätt i sitt samarbete med The Weeknd, A$AP Rocky och Playboi Carti i albumet. Musiken har även ett flyt skönt att följa med i vilket gör det enklare att se den större bilden. Alla låtar är bra enskilda men det är just den större bilden som lämnar det största intrycket.

Albumet startas av med några mer poppiga låtar om kärlek och glädje fyller lyssnaren. Albumets tempo trappas av allt mer eftersom och med den tonar glädjen ut. Hon sjunger om att fly men att inte veta vad det är som jagar en, hur det är att vara fast i sina egna känslor och att försvinna bakom skrik och vrål. Emot slutet sjunger Del Rey i en hoppfull ton om en förändring som ligger inför dörren.  Albumet avslutas med spåret ”Get free.” En låt med ett högre tempo där hon lämnar oss med ett varmt hjärta när hon berättar att hon ska flytta. Flytta sig ut ur det svarta och in i det blåa.

Sök Sökhjälp
Publicerade
Arkiv
Kalender

Det finns inga kommande händelser i kalendern.
Skicka insändare
Skicka bildinsändare
Tipsa redaktionen

Omröstning
Nu lottar vi ut biobiljetter igen!
Det visas många bra filmer nu. Berätta vilken slags film du skulle vilja se så kan du vinna biobiljetter för två! En perfekt present till dig själv eller någon annan. :) Vi lottar ut biljetter varannan månad bland de som röstar.
Action
Dokumentär
Drama