Dagligt tillskott av krillolja kan troligtvis öka inlärning och arbetsminnet hos försöksdjur, och visa antidepressivliknande effekter, enligt en ny studie.
Försöksdjuren, i form av labbråttor, som dagligen fick...
Ökade nivåer av Omega-3-fettsyror kan hjälpa till att motverka förlossningsdepression, enligt en ny översikt.
En ny översikt vilken är publicerad i ”Canadian...
Högt intag av omega-3 fettsyrorna DHA och EPA kan hjälpa till att skydda hjärnans åldrande, visar ny forskning.
De nya resultaten - Publicerad i Neurology - tyder på att en...
Omega-3 fettsyror inverkar positivt på vår kognitiva förmåga, säger Anne Nilsson, forskare i industriell näringslära och livsmedelskemi vid Lunds Tekniska Hö...
Tillskott med krilloljans fettsyror kan aktivera receptorer som påverkar aptit och energibalansen, enligt nya rön från en studie på möss med utsikter för ö...
Nya data, publicerade i Neurology, pekar på att en omega-3 fattig kost kan medverka till att hjärnan åldras fortare och förlorar något av sina minnes- och tankefö...
I en ny djurstudie visar att krillolja har en signifikant minskning av reumatisk artrit. De fleromättade omega-3 fettsyrorna i krilloljan är till största del i fosfolipid form. I...
En svensk dubbelblind och placebokontrollerad studie vid Drottnings Silvias barnsjukhus i Göteborg, publicerades i dagarna i den vetenskapliga tidskriften Journal of Attention Disorders. Studien...
Barn som föds för tidigt riskerar att bli blinda eftersom deras ögon inte utvecklas som de ska, men ett tillskott av fettsyran omega-3 kan rädda barnens syn. Det visar en ny studie vid Sahlgrenska...
Omega-3-tillskott kan i vissa fall hjälpa mot depressiva symtom och agitationssymtom som är kopplade till Alzheimers sjukdom. Det visar en klinisk studie som genomförts vid Karolinska Institutet.
Krill är de små skaldjuren som genom sin mängd färgar havsytan i den södra oceanen röd. Detta är jättevalarnas och miljoner fiskars unika föda och nu visar det sig vara naturens perfekta recept för...