Konsekvenserna av undernäring hos mödrar och barn är särskilt stora i Sydasien. I veckans nummer av den medicinska tidskriften JAMA visar forskare från Uppsala universitet i samarbete med kollegor från Bangladesh och...
En kontrollerad, öppen, studie utfördes på 18 barn som fick kosttillskottet Bio-Strath. 12 barn visade signifikanta förbättringar vid standardiserade psykologiska test.
Visste du att det ligger omfattande kontroller bakom varje produkt du köper i en Auktoriserad Hälsobutik? Allt för att du ska kunna känna dig säker på att innehållet stämmer med vad etiketten lovar!
Ett dagligt intag av kosttillskottet PlaqueOff kan förbättra tandhälsan. Det visar en ny svensk studie, gjord vid en av Stockholms mest framstående privata tandkliniker.
För några år sedan fick Lennart Andersson, 83, reda på att hans ögonskada inte var behandlingsbar. Lennart var inte nöjd med beskedet. Idag ser han normalt, inte helt perfekt. Jag såg lite dimmigt...