Förstasidan
Artiklar

« Föreg. Nästa »

Krill oljan från Antarktis innehåller så mycket Omega-3 fettsyror, som i studier visar att kvinnor ser och känner sig yngre


2007-05-02

Det är frustrerande, du lägger på krämer, sover åtta timmar, motionerar och du kan inte undvika envisa tecken på åldersrynkor, trötthet, värk och annat.

Vänta tills du har hört talats om - krill olja – som vetenskapsmän betecknar som ett välgörande kosttillskott för sina anti ålders ingredienser.

Krill (en liten räkliknande varelse som lever i Antarktis) innehåller en unik olja som är rik på Omega-3 fettsyror, som reparerar åldrande celler så bra, som i studier visar upp till 300 gånger mer föryngrande än vitamin A och E.

Krill olja är så potent, när kvinnor som intagit oljan i tre månader rapporterades att 51 % fick ökad energi, blev mer alerta, minnet förbättrades och fick ökad motståndskraft enligt en kanadensisk studie. Nästan 100 % av kvinnorna som deltog i studien beskrev att de fick en större känsla av ökat välbefinnande och lycka. 31 % fick reducerad värk och smärta. ”De kände sig friskare, fick mer energi och kände sig yngre på alla sätt,” - säger Montreals Universitets krillforskare doktor Tina Sampalis.

I en klinisk studie där kvinnor intog krill olja, rapporterades att de fick ett förbättrat utseende och känsla i håret, hud och naglar. Det visade sig också att 58 % upplevde att de fick mindre rynkor, rodnader och hudproblem. ”Krill oljan skalar bort flera år från deras utseende,” - säger Dr. Sampalis.

Bonus: ingen mer PMS!
I en annan studie där ett antal kvinnor som dagligen intog 500 mg krill olja under fyra till åtta veckor fick 64 % minde premenstruell ömhet i brösten, ofrivillig muskelsammandragning, mindre svullnader, mindre ångest och humörsvängningar.

Vad är krillens hemlighet? ”Tre fettsyror som heter fosfolipider, DHA och EPA” – förklarar Dr. Sampalis, ”som arbetar hand-i-hand för att blockera inflammationer som är den mest underliggande orsaken vid de flesta premenstruella symptomerna”.

Källa: Woman´s World 5/2004

Tipsa en vän     Skriv ut



Krill oil again shows obesity benefits: Mouse study

Supplementing a high fat diet with krill oil may activate receptors that affect appetite and energy balance, suggest new findings from a mouse study with potential implications for obesity.
Läs mer

Krillolja kan minska artritsympton

I en ny djurstudie visar att krillolja har en signifikant minskning av reumatisk artrit. De fleromättade omega-3 fettsyrorna i krilloljan är till största del i fosfolipid form. I... Läs mer

Dr. Tina Sampalis om genombrottet för krilloljan som Omega-3 tillskott

Referat från Tom Valentine´s, redaktör för True Health, intervju i ett av hans TV-program i Kanada, med Dr. Tina Sampalis.

Tina, låt oss först höra lite om dig själv. Du har både en PhD... Läs mer

Krill oljan från Antarktis innehåller så mycket Omega-3 fettsyror, som i studier visar att kvinnor ser och känner sig yngre

Det är frustrerande, du lägger på krämer, sover åtta timmar, motionerar och du kan inte undvika envisa tecken på åldersrynkor, trötthet, värk och annat. Läs mer

Krillolja effektivt hjälp vid PMS

Krilloljan har effekt på kolesterolregleringen

Krillolja är fullt av livets nödvändigheter

Krill olja - naturens synergistiska val av näring

Krill Omega-3 och fosfolipider - en avancerad samverkan

Krillolja – den nya generationens Omega-3

I Antarktis iskalla vatten kan hemligheten till super Omega-3 finnas

Krill - en värdefull liten räka

Krillolja – resultat från en studie om ADHD visade på välgörande verkan

Sök Sökhjälp
Publicerade
Arkiv

Tipsa redaktionen
Skicka insändare

Krillinfo.com
Ansvarig utgivare:   Leif Liebermann
Webmaster:   Leif Liebermann