Måndagen den 26 juni 2017 - klockan 05:25

Välkommen till LearningNet.
Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Förstasidan
Artiklar
« Föreg. Nästa »


Hybridkurser - hur förenar man traditionell undervisning och samverkansprojekt med näringslivet?


Lasse Bourelius 2011-10-07


I ett webbsänt pedagogiskt cafe så berättar Berthel Sutter och Jan Björkman om möjligheter och svårigheter att förena samverkansprojekt med företag och undervisning.

Webbsändningen genomförs 11 oktober kl 12.00-13.00 via Adobe Connect.
Ingen föranmälan behövs. Gå in på http://connect.sunet.se/pedagogisktcafe

Inom ramen för ingenjörsprogrammet i industriell ekonomi så genomfördes en kurs som återknöt en god BTH-tradition att inkludera "skarpa projekt" i kurserna. Berthel och Jan gör det på ett nytt sätt genom att i den traditionella kursen låta det verkliga projektet få påverkas direkt av de medverkande företagen.

Benämningen hybridkurs har vuxit fram som en följd av att man "blandar" den traditionella undervisningen med skarpa projekt.

Grundläggande frågor har varit:
- Hur åstadkommer man ett mer produktivt lärande?
- Hur organisera samverkan med det omgivande samhället?




Kommentera     Tipsa en vän     Skriv ut






Konferenskalender. Tipsa oss gärna om kommande arrangemang/konferenser

Det finns inga kommande händelser i kalendern.
Tipsa redaktionen
Skicka insändare


Rss-feeds


Länka till oss



Alastairs blogg


UPC-blogg


PU-blogg


George Siemens blogg


Terry Anderson


Tony Karrer blog


Elza Dunkels blogg

Connect-resurser


UR-samtiden


Studera på distans



NÄTVERK

Include


Swednet


ÖPPNA LÄRRESURSER

Digiref


Lärobjekt.se


PUBLIKATIONER

Educase Review


Horizon


Högskoleverkets rapport


Learning Net
Ansvarig utgivare:   Lasse Bourelius
Webmaster:   Lasse Bourelius
Redaktion:   Peter Carlsson, Ann-Sofie Henrikssson, Åsa  Kronkvist, Johan Wickström