Lördagen den 23 september 2017 - klockan 02:21

Välkommen till LearningNet.
Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Förstasidan
Artiklar
« Föreg. Nästa »


Högskolan Dalarna satsar på forskning om lärande och ny pedagogik.


Lasse Bourelius 2011-09-15


Inom 50 miljoner kronors satsningen på programmet Nästa Generations Lärande finns ett antal utvecklingsprojekt. Förutom dessa genomförs nu en Sverigeunik satsning på forskning. Temat är "teknikburna kunskapsprocesser. I slutet av augusti presenterades de 11 doktorander från Örebro Universitet och Högskolan Dalarna som ingår i forskningsprojektet och tillhör den gemensamma forskarskolan.

Den nya forskarskolan vid Högskolan Dalarna leds av Eva Hultin och Mark Dougherty.

Andrew Casson, chef för Utbildnings- och forskningskansliet vid Högskolan Dalarna säger i ett pressmeddelande att:
-Högskolan Dalarnas lärare har omfattande erfarenhet av utbildning via digitala medier men det finns mycket lite forskningsgrundad utveckling . Vi tror att detta är framtiden när det gäller utbildning och lärande för nästa generation. Den tekniska utvecklingen kommer att skapa nya möjligheter, sådant vi själva kanske inte kan överblicka idag. Därför satsar vi både på forskning på området och ett antal utvecklingsprojekt där pedagogiken styr tekniken, inte tvärtom.

Läs mer om NGL och om doktoranderna på http://www.du.se/ngl

Kommentera     Tipsa en vän     Skriv ut






Konferenskalender. Tipsa oss gärna om kommande arrangemang/konferenser

Det finns inga kommande händelser i kalendern.
Tipsa redaktionen
Skicka insändare


Rss-feeds


Länka till oss



Alastairs blogg


UPC-blogg


PU-blogg


George Siemens blogg


Terry Anderson


Tony Karrer blog


Elza Dunkels blogg

Connect-resurser


UR-samtiden


Studera på distans



NÄTVERK

Include


Swednet


ÖPPNA LÄRRESURSER

Digiref


Lärobjekt.se


PUBLIKATIONER

Educase Review


Horizon


Högskoleverkets rapport


Learning Net
Ansvarig utgivare:   Lasse Bourelius
Webmaster:   Lasse Bourelius
Redaktion:   Peter, Ann-Sofie, Åsa , Johan