Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Söndagen den 22 april 2018 - klockan 16:20
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Berghs School of Communication)

Berghs uppgraderar din personal med ny kunskap


PeO Axelsson 2018-04-15

Linn Tornérhielm, COO och affärsområdeschef för Berghs Professional. Linn utvecklar befintliga och nya kurser och format för yrkesverksamma kommunikatörer. Linn har ett förflutet från den digitala världen och har arbetat med datorspel och andra digitala produkter och tjänster på förlag och byråer sedan mitten av 90-talet.
Linn Tornérhielm, COO och affärsområdeschef för Berghs Professional. Linn utvecklar befintliga och nya kurser och format för yrkesverksamma kommunikatörer. Linn har ett förflutet från den digitala världen och har arbetat med datorspel och andra digitala produkter och tjänster på förlag och byråer sedan mitten av 90-talet.

I ett kommunikationslandskap där kompetensbehov förändras i samma takt som medieutvecklingen står marknadschefen idag inför en utmaning när det handlar om att tänka långsiktigt – men ändå vara snabbfotad.

Vi vill ha örat mot marken och behålla våra team kompletta. Vi står inför en utveckling där människor arbetar längre än någonsin i livet och behoven att ställa om sin karriär – och kompetens – sträcker sig längre upp i åldrarna och karriärstegen än någonsin. Att behålla sin personal och dessutom säkra att deras kompetens är relevant blir allt svårare, samtidigt som att rekrytera är både dyrt och tidskrävande. Livslångt lärande har gått från ett diffust begrepp till en verklighet att förhålla sig till, speciellt i kommunikationsyrken.

SOM ETT SVAR på en ökad efterfrågan som uppstått i takt med att vårt samhällsklimat förändras, lanserade Berghs i slutet av 2017 ett helt nytt utbildningsformat: Berghs Upgrade. Utbildningarna riktar sig till en erfaren målgrupp som redan har erfarenhet av att arbeta inom kommunikation och vill styra om sin karriär motett nytt område eller tillskansa sig en ny spetskompetens. Utbildningarna inom Berghs Upgrade skapar möjlighet att utveckla sin nuvarande yrkesroll och fylla på med ny kompetens.

SOM DELTAGARE INOM Berghs Upgrade studerar deltagarna på Berghs under 12 veckor. Den pedagogiska modellen inom Berghs Upgrade bygger på att deltagarna varje vecka får ett nytt uppdrag eller case, och därmed ge praktisk erfarenhet inom det område de utbildar sig.

LINN TORNÉRHIELM, CHEF ÖVER KURSVERKSAMHETEN PÅ BERGHS, KAN DU BERÄTTA HUR DU TÄNKTE NÄR DU TOG FRAM DE UTBILDNINGAR SOM IDAG ERBJUDS INOM UPGRADE?
Utbildningskonceptet bygger på insikten att allt fler yrkesverksamma vill och behöver vidareutbilda sig, och då fylla på med lite mer än vad t ex en 3-dagars kurs kan ge. Arbetsgivare ser samma behov när det kommer till kompetensutveckling av sin personal, då kommunikationslandskapet förändras i snabb takt. Kravet för att gå de olika utbildningarna är att deltagarna kommer in med en viss kompetens, t ex programmet Digital design vänder sig till befi ntliga grafiska formgivare och designers. Content manager vänder sig till befintliga kommunikatörer, redaktörer, journalister etc. Det är många företag idag som bygger upp egna inhouseredaktioner och där finns det ett stort behov av att tillföra ny kompetens.

EN AV UTBILDNINGARNA I UPGRADEFAMILJEN ÄR DIGITAL PRODUCER. BERÄTTA!
Digital producer riktar sig till produktions- och projektledare, marknadskoordinatorer etc på marknadsavdelningar och byråer som vill kunna leda och beställa digitala kommunikationsprojekt. Det kan handla om appar, rörligt för sociala medier eller utveckling av befi ntliga webbsidor.

UTVECKLINGEN SKER FÖRSTÅS KONSTANT, MEN KAN DU DELA MED DIG AV EN TREND ELLER RIKTNING SOM DU TROR ATT INGEN MARKNADSCHEF KOMMER UNDAN ATT FÖRHÅLLA SIG TILL IDAG?
Behovet att ständig kompetensutveckling, både hos sig själv och hos sina medarbetare. Att vara nyfiken, vilja lära nytt och välkomna förändring. Inte lätt, men nödvändigt för oss alla.


FAKTARUTA: UTBILDNINGAR INOM BERGHS UPGRADE MED START I HÖST:
Digital producer >>Länk
Digital design >>Länk
Content manager >>Länk
Processledning >>Länk

Läs mer på Berghs.se

Tipsa en vän     Skriv ut



Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Rutasoka Coffee)

Hans kaffe räddar liv i Kongo-Kinshasa


Han har tvingats fly för sitt liv från krigets Kongo. Levt som barfotaflykting i Tanzania. Och tvingats spendera ett år ensam, flera hundra mil från sina föräldrar. Till slut lyckades Rebu Burubwa ta sig till...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
SXSW 2018 (In English)

ELON MUSK - 12 minuter frågor och svar om SpaceX, Artificiell Intelligens samt att civilisera Mars.


>> Se filmen direkt på YouTube (på engelska)
Detta är en klippt version på knappt tolv minuter från Elon Musks intervju på SXSW i USA 2018.

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Danji)

KÄNSLA - Den saknade parametern.


Känslor dyker just nu ofta upp i kölvattnet av falska nyheter, inflytande och jakten på uppmärksamhet. Sentiment och känslor ses som motsatsen till logik och är fö...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Perspective Communication)

E-sporten tar plats i finrummet.

>> Red Reserve AB Skandinaviens första noterade e-sportbolag.


Nu tar e-sporten plats i finrummen på allvar. Det som för några år sedan var något som ungdomarna sysslade med framför datorn och tv-skärmen är idag...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018

GKSS MATCH CUP SWEDEN - Bygger näringslivets svar på Almedalen.


Den 4e till 8e juli kommer World Match Racing Tour till Sverige och Marstrand.


För 24e året bjuder Marstrand, strax norr om Göteborg på seglingstävlingar i världsklass....

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Marknadsinformation Sverige)

Fem tips inför GDPR
- Att tänka på vid marknadsföring, DM och TM aktiviteter.

Niklas Linder, VD på Marknadsinformation i Sverige AB <br />Foto: Jan Beinö

Vid det här laget vet alla att PuL ersätts av en ny Dataskyddsförordning den 25e maj i år. Många utbildningar riktar in sig på information om grundläggande...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Elanders Sverige)

Globalt företag med lokal förankring

Mattias Olofsson, VD för Elanders Sverige, ser ljust på framtida satsningar.

Allting började med en statlig telefonbok för över 100 år sedan. Sedan dess har Elanders växt på höjden och framförallt på bredden. Idag är...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Meg 2018/Bokmässan)

Han testar boken på läsarna - medan den skrivs

Stora bilden: Joe Posner, videochef på Vox, medverkar vid Meg 2017Lilla bilden: Alfred Ruth (Foto: Sofia Runarsdotter)

Alfred Ruth är journalisten som blev framgångsrik IT-entreprenör. Nu är han investerare och författare som vill sprida kunskap och göra världen bättre. Och...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Inspiration Company)

Lojalitetsprogram för återförsäljare och partners som konkurrensmedel.

Staffan Wikström, marknadschef på Release Finans.

I en allt mer komplex köp- och säljvärld söker vi alla efter de bästa sätten att fånga och bibehålla kunden. Men det finns sätt att påverka dina...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Berghs School of Communication)

Berghs uppgraderar din personal med ny kunskap

Linn Tornérhielm, COO och affärsområdeschef för Berghs Professional. Linn utvecklar befintliga och nya kurser och format för yrkesverksamma kommunikatörer. Linn har ett förflutet från den digitala världen och har arbetat med datorspel och andra digitala produkter och tjänster på förlag och byråer sedan mitten av 90-talet.

I ett kommunikationslandskap där kompetensbehov förändras i samma takt som medieutvecklingen står marknadschefen idag inför en utmaning när det handlar om att tä...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (JCP)

Så lyckas du med INFLUENCER MARKETING


Influencer Marketing, ett av branschens mest använda och omskrivna begrepp de senaste åren. Främst handlar det om att identifiera personer som besitter förmågan att...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (IHM Business School)

LOHAS
- värderingar styr deras köp.


Världens mest trendiga livsstil stavas LOHAS, Lifestyle of Health and Sustainability. Med 40% av Sveriges befolkning i sitt grepp är denna köpstarka grupp en faktor som påverkar...

Läs mer
Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa