Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Lördagen den 15 december 2018 - klockan 17:06
MCPLAY - Toppbanner NY 2017
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

GKSS MATCH CUP SWEDEN


PeO Axelsson 2018-09-30


CREATE AGENCY SWEDEN - nya arrangörer av GKSS Match Cup Sweden, tog emot stafettpinnen från tidigare års arrangörer med siktet riktat mot fler affärsmöjligheter, bredare aktivitetsutbud och mer folkfest än tidigare år.

För besökarna märktes det genom mer tillgängliga ytor, fler utställare och utökad läktare med servering. På läktaren och på klipporna kunde publiken se Anna Östling vinna världens första M32 Women’s Trophy. De kunde även följa Niklas Dackhammar när han seglade hem bronset i den öppna klassen, som vanns av fransmannen Yann Guichard. Den utökade barn och ungdomsarenan i samarbete med Jool Capital, Passalen och Sjöräddningen var mycket uppskattad och det var många som ville prova på att segla eller bara hänga i jätteflamingon.

I SAMBAND MED tävlingarna arrangerades även mycket uppskattade seminarier kring hållbarhet, digitalisering och innovation. Konceptet SID Conversations leddes av TV profilen och journalisten Lasse Bengtsson som i samtal med talarna diskuterade både blockchain-teknik i cirkulär ekonomi, crowdfunding av solcellsutbyggnad i Afrika och tillverkning av solglasögon med återvunna fiskenät.

Patrik Malmer är Event Director:
– Nu har vi ett lyckat genomförande bakom oss och vi har även lagt grunden till affärsplattormen. De närmsta åren kommer vi att bygga vidare på den och skapa ännu mer möten och möjligheter för partners och deras gäster, att göra affärer tillsammans. Vi ser även att vi kan utveckla och skapa nya former av partnerskap i framtiden. Arrangemanget är också en viktig drivkraft för näringslivet i Kungälvs kommun. Elisabeth Mattson är kommunfullmäktiges ordförande i Kungälv och även boende på Marstrand.
– Match Cupen är ett oerhört viktigt evenemang ur flera perspektiv. Den främjar besöksnäringen i stort vilket gynnar näringsidkarna. Det, i sin tur, skapar arbeten för ungdomar, som ofta har sina första jobb just inom besöksnäringen. Det är också viktigt att föreningslivet, som vi brinner för, får uppmärksamhet och kan utvecklas.
– Som Marstrandbo är det lite som att gå på festival när man promenerar i området. När jag ser på tävlingarna önskar jag bara att jag hade tagit tag i mina egna seglingskunskaper. Jag får förlita mig på att segla med mina vänner.

HÅLLBARHET ÄR VIKTIGT för arrangören och evenemanget fick i år en miljödiplomering. Tillsammans med miljöpartnern Veolia Recycling byggdes sortering och Veolia nyttjade även seminariedelen för inbjudna kunder. Anna-Lena Elmeklo är kommunikationschef på Veolia Recycling.
– Förutom att bygga en komplett och bemannad återvinningsstation där öbor och gäster fick möjlighet att källsortera, såg vi till att det fanns återvinningskärl på strategiska platser på ön och vi hanterade även övrigt återvinningsbart material från byggnationen. Anna-Lena fortsätter fortsätter:
– Vi är glada att vi kunnat bidra till evenemangets hållbarhetstema med en av de servicetjänster som vi har lång och bred erfarenhet från - återvinning. Det var också en bra möjlighet, från min synvinkel som kommunikationschef, att få presentera vårt nya varumärke - Veolia Norden.

ARBETET MED ATT skapa 2019 års seglarvecka på Marstrand har redan börjat. Ett event vi verkligen ser fram emot, så pensla in vecka 27 i kalendern med en gång.

Tipsa en vän     Skriv ut



Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Stefan Einhorn om konsten att göra skillnad


Vilken värld vill vi lämna vidare till våra barn? Vilket ansvar har jag själv för utvecklingen? Det är frågor vi måste ställa oss, skriver Stefan Einhorn i sin angelägna bok ”Konsten att...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
Digital Brain Nordic

När Facebook och Google inte räcker till


Google och Facebook levererar fantastiska annonsprodukter för stora som små företag, enkelt att agera och enkla rapporter som är lätta att förstå. Men dessa...

Läs mer

Hur mycket vet du om den sociala generationen?


Johannes Gustavsson är 21 år och har redan mångårig erfarenhet av att jobba med digitala fenomen, som en av personerna bakom en av Sveriges första ungdomspoddar, en...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Lär dig förstå kundens beteenden

INGELA MAURITZON - Innovation Director, Danji

Att företag idag väljer att bygga sin verksamhet baserat på djup förståelse om sina kunder är för de mest framgångsrika organisationerna ingen nyhet. Det...

Läs mer

FILM: EXPERIENTIAL MARKETING - Paul Little 10 oktober 2018
(frukostseminarie)

>> Klicka på bilden för att se filmen

>> SE FILMEN (55 minuter frukostseminarie)

Experiential marketing är ett sätt att skapa genuina, minnesvärda upplevelser som involverar både varumärket och...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Därför fungerar Experiential Marketing

JCP’s projekt The Restaurant för Volvo tog Experiential marketing till sin spets.

Experiential marketing, upplevelsemarknadsföring, har de senaste åren blivit stort både i Sverige och internationellt. Traditionell reklam handlar om att verbalt och visuellt...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Samma utmaningar oavsett bransch


”Vilka är dina största utmaningar som marknadschef just nu? Och vilka utmaningar har dina kolleger?” De två frågorna lockade mer än ett dussin marknadschefer...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Bättre försäljning om hela företaget arbetar med Social Selling

Patrik Nordkvist, grundare av Försäljningschefen, hjälper individer och företag att öka sin försäljning och vinst. Han har över 20 års erfarenhet som försäljningschef och VD på flera snabbväxande bolag och är kursledare på IHMs nya kurs Digital and Social Selling.

En av de största förändringarna inom marknad/sälj är användandet av sociala medier för försäljning och marknadsföring. Här dyker ord som Content...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Ska marknadschefen bygga B2B-lojalitet
...är det värt det och i så fall hur?


Studier visar att lojala kunder handlar upp till 6 gånger mer än de kunder som bedöms som nöjda. Men vad är det som påverkar kundupplevelsen och gör en kund...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

”Probably the best team in the world”
– svenska Red Reserve utmanar världslagen

Red Reserves lag i Call of Duty, med bland andra Matthew ”SKRAPZ” Marshall , rankas som ett av världens bästa.

Nu utmanar ett svenskt företag världens stora inom esport. Med topprankade lag har Red Reserve, som är noterat på Spotlight Stock Market (tidigare Aktietorget), på kort tid...

Läs mer
Frågor och svar från Setterwalls Advokatbyrå

EU-regler för digital upphovsrätt verkar vara att vänta. Vad innebär dessa regler mer konkret och kommer de att påverka vårt företags möjligheter till marknadsföring i sociala medier?


Det har varit många turer kring förslaget om en EU-rättslig harmonisering av den digitala upphovsrätten. Redan i september 2016 presenterade EU-kommissionen ett direktivfö...

Läs mer
Frågor och svar från Wistrand Advokatbyrå

Den 1 januari 2019 får vi en ny lotterilagstiftning. Vad innebär detta för reklamlotterier och tävlingar?


I juni 2018 antogs en ny spellag som träder i kraft den 1 januari 2019. Lagen medför en spelmarknadsreglering som öppnar för konkurrens på spelmarknaden.

Läs mer
Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa