Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Söndagen den 27 maj 2018 - klockan 05:11
Regium International

Mäklare hakar på ny säljtrend


PeO Axelsson 2018-05-01


Fastighetsbyrån Alvhem ligger i framkant när det gäller försäljning. Att anamma nya metoder och trender som gynnar både köpare och säljare är för dem en självklarhet. I höstas valde man att köpa in ett digitalt säljverktyg och personlig säljträning via Göteborgsbaserade företaget Regium International. Denna mix har givit dem en helt ny förståelse för försäljning och genererat bättre service till kunderna.

Alvhem är en framgångsrik mäklarfirma specialiserad på fantastiska sekelskifteslägenheter i centrala Göteborg. På företaget jobbar ett team av mäklare, hantverkare, inredare, fotografer och kreatörer som alla brinner för äldre fastigheter. Eller hem med en historia. Hem som har patinerats och nötts, som företaget själv beskriver det.

Sedan starten 2006 har Alvhem gått sin egen väg. Man har valt en ganska smal nisch och ett begränsat området. Ett vägval som visat sig framgångsrikt. Drivet har alltid varit det genuina, det personliga. Kanske var det också därför företaget valde att satsa på en unik utbildning till sina mäklare, där kunden sätts i första rummet. Andreas Lundberg är en av fastighetsmäklarna på Alvhem. Han är en av de mäklare som genomgår utbildningen.
- Det är nästan svårt att sätta ord på hur mycket det har betytt för mig i mitt yrke. Jag har lärt mig att förstå människor på ett helt annat sätt och kan därför också hjälpa mina kunder mer effektivt och träffsäkert. Jag kan styra kommunikationen till det kunden är intresserad av. Det känns värdigt, berättar Andreas Lundberg.

Regium International är specialister på försäljning, med kunden som främsta fokus. De har genom ett nära samarbete med Alvhem, skräddarsytt ett upplägg som passar mäklarna perfekt. Samarbetet inleddes med tre tillfällen med intensiva workshops, en digital träningsplattform där mäklarna själva kan repetera sina nya kunskaper och dessutom personlig träning för att detaljerat gå in och plocka fram individens fulla potential.
- Jag har träffat Robert Bloom på Regium vid ett flertal tillfällen nu och jag märker effekt efter varje möte. Jag får en boost varje gång. Han är extremt kunnig och ibland tänker jag att han känner mig nästan bättre än jag själv gör... Och så är han så där lagom hård, skrattar Andreas.

Utbudet av säljträningar är idag väldigt brett, men de flesta fokuserar på hur man bäst säljer sin produkt eller tjänst. Få har tagit greppet om kundens agerande och vilka värderingar som styr deras köpbeslut. Detta har Regium International tagit fasta på. Och genom den personliga coachingen ges individen möjlighet att fördjupa sig i detta ytterligare. En intensiv träning som snabbt ger resultat.

- Jag har blivit så otroligt mycket bättre på att läsa av personer, vilket gör att jag förstår kunden och dess köpbeteende så mycket bättre, säger Andreas och fortsätter:

- Jag märker också stor skillnad när jag till exempel träffar ett par, som ju ofta har helt olika värderingar, hur jag kan styra min kommunikation till dem så att de båda förstår och kan ta bättre beslut baserat på den information jag ger dem. Tidigare vände jag mig ofta till den vars personlighet mest liknade min egen, det blev en slags trygg försäljning. Nu kan jag ge god service till alla, oavsett vilka värderingar som ligger till grund för kundens köpbeslut. Andreas utvecklingskurva har gått spikrakt uppåt sedan han tog steget och anlitade Regium för personlig säljträning.

- Jag har tidigare aldrig tänkt att jag ska "gå till någon". Men så erbjöds den här möjligheten till oss på Alvhem och nu kan jag bara konstatera att jag borde ha gjort detta tidigare. Det ger så mycket. Jag är betydligt mer självsäker i min roll idag, och vet hur jag kan styra mitt sätt att kommunicera beroende på vem jag möter. Det känns mer genuint och äkta att hjälpa kunden på deras premisser.

Robert Bloom från Regium International har arbetat med försäljning i över 20 år och är Europa-representant för Bankcode och metoden Why They Buy. Alvhem är ett av de företag som var först med att anamma Regiums säljutbildningar. - Vi har gjort en resa tillsammans och det är fantastiskt att se hur väl denna metod har slagit ut för Alvhem. Vi strävar åt samma håll - att ge kunden den service som hen förtjänar. Gänget på Alvhem har mött oss med öppna armar och följt våra råd till punkt och pricka. Det är ett skolboksexempel. Det är otroligt kul att få följa deras utveckling och se vilka resultat som faktiskt är möjliga, säger Robert Bloom.

Är ni också intresserade av att utveckla er försäljning och lära er mer om kundernas köpbeteenden? Kontakta Regium International här.

Tipsa en vän     Skriv ut



Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Rutasoka Coffee)

Hans kaffe räddar liv i Kongo-Kinshasa


Han har tvingats fly för sitt liv från krigets Kongo. Levt som barfotaflykting i Tanzania. Och tvingats spendera ett år ensam, flera hundra mil från sina föräldrar. Till slut lyckades Rebu Burubwa ta sig till...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
SXSW 2018 (In English)

ELON MUSK - 12 minuter frågor och svar om SpaceX, Artificiell Intelligens samt att civilisera Mars.

Klicka på bilden för att se filmen.

>> Se filmen direkt på YouTube (på engelska)
Detta är en klippt version på knappt tolv minuter från Elon Musks intervju på SXSW i USA 2018.

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Danji)

KÄNSLA - Den saknade parametern.


Känslor dyker just nu ofta upp i kölvattnet av falska nyheter, inflytande och jakten på uppmärksamhet. Sentiment och känslor ses som motsatsen till logik och är fö...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Perspective Communication)

E-sporten tar plats i finrummet.

>> Red Reserve AB Skandinaviens första noterade e-sportbolag.


Nu tar e-sporten plats i finrummen på allvar. Det som för några år sedan var något som ungdomarna sysslade med framför datorn och tv-skärmen är idag...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018

GKSS MATCH CUP SWEDEN - Bygger näringslivets svar på Almedalen.


Den 4e till 8e juli kommer World Match Racing Tour till Sverige och Marstrand.


För 24e året bjuder Marstrand, strax norr om Göteborg på seglingstävlingar i världsklass....

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Marknadsinformation Sverige)

Fem tips inför GDPR
- Att tänka på vid marknadsföring, DM och TM aktiviteter.

Niklas Linder, VD på Marknadsinformation i Sverige AB <br />Foto: Jan Beinö

Vid det här laget vet alla att PuL ersätts av en ny Dataskyddsförordning den 25e maj i år. Många utbildningar riktar in sig på information om grundläggande...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Elanders Sverige)

Globalt företag med lokal förankring

Mattias Olofsson, VD för Elanders Sverige, ser ljust på framtida satsningar.

Allting började med en statlig telefonbok för över 100 år sedan. Sedan dess har Elanders växt på höjden och framförallt på bredden. Idag är...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Meg 2018/Bokmässan)

Han testar boken på läsarna - medan den skrivs

Stora bilden: Joe Posner, videochef på Vox, medverkar vid Meg 2017Lilla bilden: Alfred Ruth (Foto: Sofia Runarsdotter)

Alfred Ruth är journalisten som blev framgångsrik IT-entreprenör. Nu är han investerare och författare som vill sprida kunskap och göra världen bättre. Och...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Inspiration Company)

Lojalitetsprogram för återförsäljare och partners som konkurrensmedel.

Staffan Wikström, marknadschef på Release Finans.

I en allt mer komplex köp- och säljvärld söker vi alla efter de bästa sätten att fånga och bibehålla kunden. Men det finns sätt att påverka dina...

Läs mer
Regium International

Mäklare hakar på ny säljtrend


Fastighetsbyrån Alvhem ligger i framkant när det gäller försäljning. Att anamma nya metoder och trender som gynnar både köpare och säljare är för...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Berghs School of Communication)

Berghs uppgraderar din personal med ny kunskap

Linn Tornérhielm, COO och affärsområdeschef för Berghs Professional. Linn utvecklar befintliga och nya kurser och format för yrkesverksamma kommunikatörer. Linn har ett förflutet från den digitala världen och har arbetat med datorspel och andra digitala produkter och tjänster på förlag och byråer sedan mitten av 90-talet.

I ett kommunikationslandskap där kompetensbehov förändras i samma takt som medieutvecklingen står marknadschefen idag inför en utmaning när det handlar om att tä...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (JCP)

Så lyckas du med INFLUENCER MARKETING


Influencer Marketing, ett av branschens mest använda och omskrivna begrepp de senaste åren. Främst handlar det om att identifiera personer som besitter förmågan att...

Läs mer
Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa