Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Tisdagen den 24 oktober 2017 - klockan 07:52
Marknadscheferna, Nr 1, 2014

MAGNUS ROSÉN
låter mer än basen tala


PeO Axelsson 2014-05-02

Bild: Jerry Lövberg, Formgivning: D.Vandor/RIVISTA

Rockstjärnan och världsbasisten Magnus Rosén slog igenom med heavy metalbandet Hammerfall. De tio åren i bandet kantades av världsturnéer, utsålda konserter, Grammisnomineringar och guldskivor. Men, Magnus har också alltid stuckit ut genom sitt arbete med väl- görenhet och arbete mot droger. Liksom olika former av konst- och kulturprojekt.

HAN SER UT SOM en vild, tuff och farlig ”värsting”. Men, när man träffar Magnus slås man av hans mjuka, vänliga stämma och attityd. Det här är också något han gärna utnyttjar i sina olika roller. Kontraster och motsatser ger en intressant spänning.

Två kilo mat för en konsert
Ett exempel på Magnus annorlunda sätt att tänka är när han var på solobasturné i Sydamerika. Entrébiljetten till hans konserter bestod av två kilo mat istället för pengar. Mat som han sedan själv var med och delade ut till de behövande i favelas (ghettona). ”Det kunde lika gärna ha varit jag som haft oturen att vara drabbad”, menar Magnus.

Culture meets industry
Magnus arrangerar också projektet ”Culture meets industry” som presenterat nyskapande föreställningar under Göteborgs Kulturfestival under både 2012 och 2013. Kinesiska, amerikanska och svenska artister i form av operastjärnor, rockartister, körer och akrobater i en industrimiljö mitt i Göteborgs hamn – omringat av dansande lyftkranar, skyhögt vattensprutande bogserbåtar och hologram. En upplevelse de som varit med om aldrig glömmer. Magnus har också genom åren framträtt med Göteborgs Symfoniker och spelat solobas på Operan. Ja, listan är lång av nya intressanta idéer där Magnus korsar gränserna som om dom inte fanns.

Nu låter han mer än basen tala
Magnus Rosén är inspiratören som gärna håller föredrag kring ”lust, fascination, drömmar och möjligheter – med vägen via motsatser”. Magnus bjuder vid sina föredrag på livemusik, visar film, berättar om sina fantastiska resor, omöjliga uppdrag och om hårt arbete och turnéliv. Allt med en genomsyrande lust som utgångspunkt.

VILL DU OCH DITT FÖRETAG INSPIRERAS AV MAGNUS?
Han är bara ett mail bort: iam@magnusrosen.com www.magnusrosen.se

Tipsa en vän     Skriv ut



<span class=\
FOTO: Jenny Leyman

Talare på Marknadschefskongressen 2017

Kommunikation med hjärna – och hjärta.

Det har gått över 130 år sedan Carl Benz uppfann den första bilen, men omvandlingen i branschen har aldrig varit lika snabb som i dag. Framtidens mobilitet är ett ämne som har en ständig närvaro i Fredrik...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

ETNOGRAFI - ett effektivt sätt att skapa en genuin kundrelation.


Vad skulle vara annorlunda i din organisation om du kunde uppleva det din kund upplever? Vilka erfarenheter har de som du inte vet något om? Vilka innovationer, möjligheter till merfö...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Förena marknad & sälj och använd drivkraften till att fokusera på befintliga och potentiella kunder.


Mål sätts upp och storslagna planer görs, men hur vet man vilka parametrar som styr om målen kommer nås eller inte? Om avdelningarna har egna mål som inte sätts...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Att göra rätt (och inte fel!)
- viktigare än någonsin


”Allt är ändrat – ingenting är nytt!”.
Kommunikationslandskapet och dess förändring och förflyttning är ett kärt ämne bland oss som...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Därför ska du som marknadschef hålla koll på medierna.


I det nya medielandskapet räcker det inte för marknadschefen att ha koll på de egna, köpta, kanalerna. Hela mediebilden av varumärket måste bevakas – inklusive...

Läs mer
Om framgångsrik varumärkeskommunikation i sociala medier

"Var en rebell inom ramen"


Användningen av sociala medier fortsätter att öka och den digitala publiken är kräsnare än någonsin. Nya funktioner så som möjligheten att livesä...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Hur du höjer engagemanget på ditt företag utan bättre chefer.
(Ett alternativt sätt)


Arbetsglädje och engagemang är heta ämnen idag. Engagemanget på svenska företag är alldeles för lågt. Siffror visar att bara en av sex anställda kä...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Framtiden för e-handeln:
Fysiska butiker?


KONKURRENSEN HÅRDNAR 
E-butikerna lever i en extremt konkurrensfylld miljö. Det finns över en miljon e-butiker, och de ligger, kan man säga, vägg-i-vägg. Prisjä...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Rätt byrå för uppdraget.
(Marknadscheferna och BONZAI BD inleder exklusivt samarbete).


I dagens strida ström av ständigt nya kanaler och plattformar är det inte alltid lätt att veta vilken byråpartner man ska välja. Det finns ett enormt utbud av byrå...

Läs mer
Intervju med Göran Garberg

Adjöss traditionellt kontor. Hej utvecklande mötesplatser!


Sverige är ett av världens mest innovativa länder, vi har ett ledarskap som bygger på rivna pyramider och empowerment, vi litar på att medarbetare gör sitt bästa...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Gamification för ökad kundlojalitet
Ny standard gör marknadschefen till hjälte!


Gamification, eller spelifiering, är inte bara ett modeord utan på väg att bli en standard som verktyg för att öka människors engagemang. Det gäller såvä...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Marknadsföring som gör skillnad.


Konsumenter har gått från att bara köpa det du säljer till att köpa vad du står för. Därför är det helt naturligt att de skickligaste...

Läs mer
Dockyard Bo 795 högerbanner
MCPLAY höger
Mest lästa