Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Fredagen den 20 april 2018 - klockan 20:04
Marknadscheferna, Nr 1, 2014

MAGNUS ROSÉN
låter mer än basen tala


PeO Axelsson 2014-05-02

Bild: Jerry Lövberg, Formgivning: D.Vandor/RIVISTA

Rockstjärnan och världsbasisten Magnus Rosén slog igenom med heavy metalbandet Hammerfall. De tio åren i bandet kantades av världsturnéer, utsålda konserter, Grammisnomineringar och guldskivor. Men, Magnus har också alltid stuckit ut genom sitt arbete med väl- görenhet och arbete mot droger. Liksom olika former av konst- och kulturprojekt.

HAN SER UT SOM en vild, tuff och farlig ”värsting”. Men, när man träffar Magnus slås man av hans mjuka, vänliga stämma och attityd. Det här är också något han gärna utnyttjar i sina olika roller. Kontraster och motsatser ger en intressant spänning.

Två kilo mat för en konsert
Ett exempel på Magnus annorlunda sätt att tänka är när han var på solobasturné i Sydamerika. Entrébiljetten till hans konserter bestod av två kilo mat istället för pengar. Mat som han sedan själv var med och delade ut till de behövande i favelas (ghettona). ”Det kunde lika gärna ha varit jag som haft oturen att vara drabbad”, menar Magnus.

Culture meets industry
Magnus arrangerar också projektet ”Culture meets industry” som presenterat nyskapande föreställningar under Göteborgs Kulturfestival under både 2012 och 2013. Kinesiska, amerikanska och svenska artister i form av operastjärnor, rockartister, körer och akrobater i en industrimiljö mitt i Göteborgs hamn – omringat av dansande lyftkranar, skyhögt vattensprutande bogserbåtar och hologram. En upplevelse de som varit med om aldrig glömmer. Magnus har också genom åren framträtt med Göteborgs Symfoniker och spelat solobas på Operan. Ja, listan är lång av nya intressanta idéer där Magnus korsar gränserna som om dom inte fanns.

Nu låter han mer än basen tala
Magnus Rosén är inspiratören som gärna håller föredrag kring ”lust, fascination, drömmar och möjligheter – med vägen via motsatser”. Magnus bjuder vid sina föredrag på livemusik, visar film, berättar om sina fantastiska resor, omöjliga uppdrag och om hårt arbete och turnéliv. Allt med en genomsyrande lust som utgångspunkt.

VILL DU OCH DITT FÖRETAG INSPIRERAS AV MAGNUS?
Han är bara ett mail bort: iam@magnusrosen.com www.magnusrosen.se

Tipsa en vän     Skriv ut



Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Rutasoka Coffee)

Hans kaffe räddar liv i Kongo-Kinshasa


Han har tvingats fly för sitt liv från krigets Kongo. Levt som barfotaflykting i Tanzania. Och tvingats spendera ett år ensam, flera hundra mil från sina föräldrar. Till slut lyckades Rebu Burubwa ta sig till...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
SXSW 2018 (In English)

ELON MUSK - 12 minuter frågor och svar om SpaceX, Artificiell Intelligens samt att civilisera Mars.


>> Se filmen direkt på YouTube (på engelska)
Detta är en klippt version på knappt tolv minuter från Elon Musks intervju på SXSW i USA 2018.

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Danji)

KÄNSLA - Den saknade parametern.


Känslor dyker just nu ofta upp i kölvattnet av falska nyheter, inflytande och jakten på uppmärksamhet. Sentiment och känslor ses som motsatsen till logik och är fö...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Perspective Communication)

E-sporten tar plats i finrummet.

>> Red Reserve AB Skandinaviens första noterade e-sportbolag.


Nu tar e-sporten plats i finrummen på allvar. Det som för några år sedan var något som ungdomarna sysslade med framför datorn och tv-skärmen är idag...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018

GKSS MATCH CUP SWEDEN - Bygger näringslivets svar på Almedalen.


Den 4e till 8e juli kommer World Match Racing Tour till Sverige och Marstrand.


För 24e året bjuder Marstrand, strax norr om Göteborg på seglingstävlingar i världsklass....

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Marknadsinformation Sverige)

Fem tips inför GDPR
- Att tänka på vid marknadsföring, DM och TM aktiviteter.

Niklas Linder, VD på Marknadsinformation i Sverige AB <br />Foto: Jan Beinö

Vid det här laget vet alla att PuL ersätts av en ny Dataskyddsförordning den 25e maj i år. Många utbildningar riktar in sig på information om grundläggande...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Elanders Sverige)

Globalt företag med lokal förankring

Mattias Olofsson, VD för Elanders Sverige, ser ljust på framtida satsningar.

Allting började med en statlig telefonbok för över 100 år sedan. Sedan dess har Elanders växt på höjden och framförallt på bredden. Idag är...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Meg 2018/Bokmässan)

Han testar boken på läsarna - medan den skrivs

Stora bilden: Joe Posner, videochef på Vox, medverkar vid Meg 2017Lilla bilden: Alfred Ruth (Foto: Sofia Runarsdotter)

Alfred Ruth är journalisten som blev framgångsrik IT-entreprenör. Nu är han investerare och författare som vill sprida kunskap och göra världen bättre. Och...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Inspiration Company)

Lojalitetsprogram för återförsäljare och partners som konkurrensmedel.

Staffan Wikström, marknadschef på Release Finans.

I en allt mer komplex köp- och säljvärld söker vi alla efter de bästa sätten att fånga och bibehålla kunden. Men det finns sätt att påverka dina...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Berghs School of Communication)

Berghs uppgraderar din personal med ny kunskap

Linn Tornérhielm, COO och affärsområdeschef för Berghs Professional. Linn utvecklar befintliga och nya kurser och format för yrkesverksamma kommunikatörer. Linn har ett förflutet från den digitala världen och har arbetat med datorspel och andra digitala produkter och tjänster på förlag och byråer sedan mitten av 90-talet.

I ett kommunikationslandskap där kompetensbehov förändras i samma takt som medieutvecklingen står marknadschefen idag inför en utmaning när det handlar om att tä...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (JCP)

Så lyckas du med INFLUENCER MARKETING


Influencer Marketing, ett av branschens mest använda och omskrivna begrepp de senaste åren. Främst handlar det om att identifiera personer som besitter förmågan att...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (IHM Business School)

LOHAS
- värderingar styr deras köp.


Världens mest trendiga livsstil stavas LOHAS, Lifestyle of Health and Sustainability. Med 40% av Sveriges befolkning i sitt grepp är denna köpstarka grupp en faktor som påverkar...

Läs mer
Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa