Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
MCPLAY - Toppbanner NY 2017
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"KUNDUPPLEVELSE OCH LOJALITET MED SMART, AUTOMATISK KOMMUNIKATION”


Olof Lidh 2016-04-11


Ibland kan någon annan göra jobbet åt dig. Med automatiserade meddelanden, skräddarsydda för var en kund befinner sig i processen och vad den behöver ökar konverteringsgraden. Om det pratade Martin McKenna från iZettle.

Han är CRM Communications Manager och har utvecklat och implementerat en händelsestyrd kundkommunikation som är personlig och relevant på en nivå som saknar motstycke på den nordiska marknaden.
– Förr sa man att robotar skulle göra allt jobb åt en och jag har ett sånt jobb. Medan jag står här på scen går det ut 500 riktade meddelanden till rätt kunder.

Med ett stort fokus på kundkommunikation har iZettle både stärkt varumärket och ökat kundlojaliteten.
Genom att studera var sina kunder befinner sig i processen skickar man hela tiden ut riktade meddelanden där man genom undersökningar, produktanalyser och content marketing får sina kunder att enkelt använda deras produkt.

Vilka var de tre viktigaste sakerna du berättade på Marknadschefsdagarna?
– Satsa på kundkommunikation. Om ni har möjlighet, så ta interna resurser för om ni kan ha heltidsanställda in-house som arbetar med detta kommer du närmare dina kunder och de förstår ditt företags utmaningar bättre.
Samtidigt blir möjligheterna till att nå de här resultaten bättre och de har varit avgörande för att vi har kunnat göra det.
– Automatisera. Det är en jättestor skillnad på automatisk kommunikation och ett ad hoc-nyhetsbrev man skickar en gång i veckan.
För ett nyhetsbrev försvinner efter 24 timmar, jämfört med ett automatiskt mejl som skickas varje dag i flera år, då kan du vinna på det hela tiden.
– Tredje viktigaste grejen är – lyssna på dina kunder, förstå dina kunder. Använd alla verktyg du har för att förstå dina kunder. Lyssna in på kundtjänsten, använd surveys på ett bra sätt och kolla även på hur de använder din produkt genom användardata. Därifrån kan ni bygga relevanta kommunikationsstrategier.

Tipsa en vän     Skriv ut



Föredrag från Marknadschefsdagarna 2016

"ATT SKAPA INNOVATIV DIGITAL KOMMUNIKATION FÖR VARUMÄRKET”


Tobias Lundqvist från Berghs School of Communication gjorde succé med sitt proffsiga och lekfulla föredrag där han visade upp nya tekniker och innovationssätt för...

Läs mer
Föredrag på Marknadschefsdagarna 2016

"ALLA KOMMUNICERAR - RIV MURARNA MELLAN KOMMUNIKATION, MARKNAD OCH HR"


”40 minuter är kort tid för en akademiker.” Så inledde Jesper Falkheimer sin föreläsning på Marknadschefsdagarna 2016. Nu hann Falkheimer med mycket ä...

Läs mer
Föredrag på Marknadschefsdagarna 2016

"CHANGES OF TOMORROW - OUR TAKE ON FUTURE TRENDS"


Vi står inför en teknisk revolution och en digital transformation. Det innebär att vi måste ändra vårt sätt att tänka. Charlotte Sundåker på...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"DEN MAGISKA FORMELN FÖR EXPERIENCE"


Att ha kunden i fokus är kanske inget nytt, men sättet man arbetar med kunden är det. – Kunden har ju satt sig i förarsätet och det gäller att navigera den rä...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"KUNDUPPLEVELSE OCH LOJALITET MED SMART, AUTOMATISK KOMMUNIKATION”


Ibland kan någon annan göra jobbet åt dig. Med automatiserade meddelanden, skräddarsydda för var en kund befinner sig i processen och vad den behöver ökar...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

”SHARKONOMICS”


420 miljoner års erfarenhet. Den erfarenheten har inte Stefan Engeseth, men det har hajarna. Och det är efter att han har studerat dem som han har kommit fram till Sharkonomics.

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"MINA TANKAR OM FRAMTIDENS MARKNADSAVDELNING”


Håkan Aludd, Content Creator på IHM Business School och med en gedigen bakgrund inom reklam, pratade om framtidens marknadsavdelning. Hur den måste förändras för att...

Läs mer
Föredrag på Marknadschefsdagarna 2016

"KONSTEN ATT FOKUSERA; 10,9”


Relativt sent bestämde sig Christina Bengtsson för att bli världsmästare. Med ett enormt fokus tog hon sig dit. Under Marknadschefsdagarna 2016 delgav hon sina tankar om fokus och...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"SHARING STORIES IS THE FOURTH LEVEL OF HUMAN SURVIVAL"


En bra story ger ett bra varumärke. När storytellingexperten Mary Lee Copeland pratade på Marknadschefsdagarna fick de många åhörarna lyssna till hur viktigt det...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"DIGITALT BERÄTTANDE”


Efter att ha bjudit på smoothie till frukost bjöd TT Nyhetsbyrån sedan på en föreläsning om digitalt berättande och om vikten av att hitta nya sätt att...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"JAG GRÅTER INTE - DET ÄR BARA TÅRARNA SOM RINNER"


Åsa Tönnes liv tog en ordentlig vändning när hon drabbades av en hjärntumör stor som ett ägg. I en inspirerande föreläsning berättade hon om att vi...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"DO OR DIE" I DEN NYA KÖPPROCESSEN”


I ett blindtest väljer fler Pepsi framför Coca Cola. Får man dock se burken väljer fler Coca Colan. Varför? – För att Coca Cola i 100 år hamrat in ett...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"BRAND EXPERIENCE - VAD, VARFÖR OCH HUR?”


Skapa engagemang och upplevelser kring ditt varumärke. Det är ett recept för att stärka ditt varumärke. Om det berättade PS Communication och SAS.

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

"MARKETING TALKS”


Francois Bourgoin, Creative och Managing Director på DDB Bahrain, höll ett eftertänksamt föredrag om det paradigmskifte som vår värld möjligen står infö...

Läs mer
Föredrag Marknadschefsdagarna 2016

”VET DU VAD SOM EGENTLIGEN HÄNDER PÅ FACEBOOK?”


Förr kunde vi bara analysera en liten del av innehållet på Facebook. Nu kan vi analysera allt. John Rosenbaum, Social Media Business Manager på medieanalysföretaget...

Läs mer

Glenn Greenwald på Marknadschefs­dagarna 2015

Carl Bernstein och Glenn Greenwald på Marknadschefs- dagarna 2015

Viktiga trender inför 2015

Kommunikation viktigare än någonsin

Fyra byggstenar för förändring

According to Berghs 2015

De bortglömda 250 miljarderna

Mirakelkurer för din marknadskommunikation eller kundrelation - finns de?

Den digitala nöjesparken

Hur väljer man rätt reklambyrå?

Hur skapar du en webbplats som levererar mot dina mål?

Göteborgs Symfonikers stolsresa mot världstoppen

Så får du reklambyrån att äta ur din hand

MCPLAY höger
Högerbanner - halv eget sälj
Mest lästa