Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Onsdagen den 19 december 2018 - klockan 06:51
MCPLAY - Toppbanner NY 2017
Marknadscheferna Nr 3 - 2016

Marknadschefskongressen i november 2017 – En heldag med framtidsfokus på turné till Stockholm, Göteborg och Malmö


PeO Axelsson 2016-12-11


I tre års tid har Marknadscheferna arrangerat Marknadschefsdagarna på Svenska Mässan i Göteborg. Tillsammans med Meg/ Mediedagarna har de haft talare som Bruce Dickinson (Iron Maiden) och Glenn Greenwald (Snowdens journalist) samt mängder av svenska topptalare. Nu utvecklas konceptet vidare och 2017 lanseras Marknadschefskongressen. Vi fick en stund med Marknadschefernas vd och grundare PeO Axelsson för att reda ut vad detta är och varför det är viktigt med ett sådant event.

Vilket behov vill ni fylla med Marknadschefskongressen?
– Vi vet att många marknadschefer och ledningsgrupper är stressade över den situation de sitter i idag. Med fokus på digitalisering, splittrat medielandskap och svårigheter med att ”nå in” till sina målgrupper. Vad vi vill skapa är en heldag som fokuserar på möjligheter och visioner där deltagarna ska känna sig upplyfta och stärkta för att ta itu med sina egna utmaningar redan dagen efter. Vi vill ta dem från panikkänsla till handlingskraft.

Varför är temat för kongressen ”I frontlinjen”?
– Vi vill inte bli ännu ett event med fokus på exakt dagens utmaningar. Vi vill tänka ett steg längre. Genom att se mer visionärt på vad som händer och vart vi är på väg i samhället som helhet är det lättare för oss att sedan tänka visionärt i våra respektive organisationer. Huvudämnen som behandlas är inom marknadsföring, kommunikation och ledarskap.
Men, även klimatutmaningarna kommer att ha sin viktiga och givna plats.

Har du exempel på talare eller teman som är i frontlinjen?
– Vi har givetvis inte bokat alla talare ännu eftersom vi vill ha möjlighet att vara aktuella.
Men vi kan ge två exempel på talare som vi bokat.
ARIC DROMI, som bl a är ”Chief Futurologist” på Volvo Car Group, men som även arbetar med andra företag och branscher. Hans roll är att se 10-15 år framåt i tiden och hjälpa företag att hitta sin plats i framtiden. Oerhört spännande talare.
RUNE WESTERGÅRD är den finländske entreprenören som startade teknikkonsultföretaget CITEC. Idag ett stort företag med verksamhet i många länder.
Han är aktuell som författare till boken ”Ett jordklot räcker”, där han ger sin syn på hur ny teknik kommer att lösa våra klimatutmaningar och hur ekonomisk tillväxt inte står i kontrast till detta. Ett ämne som är högaktuellt bland annat med tanke på resultatet i det amerikanska valet.

FÖRBUD MOT SOCIALA MEDIER PÅ EVENTET
– Idag har alla större events ett stort fokus på att få delningar i sociala medier, med taggar för eventet och uppmaningar till deltagarna att dela med sig. Vi vill att deltagarna på Marknadschefskongressen ska testa att ”koppla ned sig” en hel dag. Fokusera på vad som händer på scenen och i mötet med de andra deltagarna. Vi kommer givetvis inte att ha ett riktigt förbud mot att kolla mail eller delta på sociala medier, men vi kommer aktivt att uppmana till att vara närvarande på plats i första hand.

För mer info, besök marknadschefskongressen.se
Datum och platser
» Måndag 13/11 2017: Hamburger Börs, Stockholm
» Onsdag 15/11 2017: Scandic Triangeln, Malmö
» Fredag 17/11 2017: Scandic Crown, Göteborg

Vill ditt företag vara med på turnén? Vi kommer att ha ca 25-30 platser per ort för företag som vill vara med på turnén. Redan idag har vi ca 10 klara partners.
Som partner finns ett paket som innehåller; plats i kommunikation före, under och efter eventet, minimonter på plats, 30 sekunders film på scen, plats i goodie-bag, 8 biljetter per ort för kunder med mera.

Totalkostnader för samtliga tre orterna är endast 49.500 kr plus moms. Det finns också möjlighet att i anslutning till eventet arrangera frukostmöte eller after-work.

Vill du boka plats eller veta mer kontakta
peo@marknadscheferna.se
Mobil: 0705-40 14 12

Tipsa en vän     Skriv ut



Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Stefan Einhorn om konsten att göra skillnad


Vilken värld vill vi lämna vidare till våra barn? Vilket ansvar har jag själv för utvecklingen? Det är frågor vi måste ställa oss, skriver Stefan Einhorn i sin angelägna bok ”Konsten att...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
Digital Brain Nordic

När Facebook och Google inte räcker till


Google och Facebook levererar fantastiska annonsprodukter för stora som små företag, enkelt att agera och enkla rapporter som är lätta att förstå. Men dessa...

Läs mer

Hur mycket vet du om den sociala generationen?


Johannes Gustavsson är 21 år och har redan mångårig erfarenhet av att jobba med digitala fenomen, som en av personerna bakom en av Sveriges första ungdomspoddar, en...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Lär dig förstå kundens beteenden

INGELA MAURITZON - Innovation Director, Danji

Att företag idag väljer att bygga sin verksamhet baserat på djup förståelse om sina kunder är för de mest framgångsrika organisationerna ingen nyhet. Det...

Läs mer

FILM: EXPERIENTIAL MARKETING - Paul Little 10 oktober 2018
(frukostseminarie)

>> Klicka på bilden för att se filmen

>> SE FILMEN (55 minuter frukostseminarie)

Experiential marketing är ett sätt att skapa genuina, minnesvärda upplevelser som involverar både varumärket och...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Därför fungerar Experiential Marketing

JCP’s projekt The Restaurant för Volvo tog Experiential marketing till sin spets.

Experiential marketing, upplevelsemarknadsföring, har de senaste åren blivit stort både i Sverige och internationellt. Traditionell reklam handlar om att verbalt och visuellt...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Samma utmaningar oavsett bransch


”Vilka är dina största utmaningar som marknadschef just nu? Och vilka utmaningar har dina kolleger?” De två frågorna lockade mer än ett dussin marknadschefer...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Bättre försäljning om hela företaget arbetar med Social Selling

Patrik Nordkvist, grundare av Försäljningschefen, hjälper individer och företag att öka sin försäljning och vinst. Han har över 20 års erfarenhet som försäljningschef och VD på flera snabbväxande bolag och är kursledare på IHMs nya kurs Digital and Social Selling.

En av de största förändringarna inom marknad/sälj är användandet av sociala medier för försäljning och marknadsföring. Här dyker ord som Content...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Ska marknadschefen bygga B2B-lojalitet
...är det värt det och i så fall hur?


Studier visar att lojala kunder handlar upp till 6 gånger mer än de kunder som bedöms som nöjda. Men vad är det som påverkar kundupplevelsen och gör en kund...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

”Probably the best team in the world”
– svenska Red Reserve utmanar världslagen

Red Reserves lag i Call of Duty, med bland andra Matthew ”SKRAPZ” Marshall , rankas som ett av världens bästa.

Nu utmanar ett svenskt företag världens stora inom esport. Med topprankade lag har Red Reserve, som är noterat på Spotlight Stock Market (tidigare Aktietorget), på kort tid...

Läs mer
Frågor och svar från Setterwalls Advokatbyrå

EU-regler för digital upphovsrätt verkar vara att vänta. Vad innebär dessa regler mer konkret och kommer de att påverka vårt företags möjligheter till marknadsföring i sociala medier?


Det har varit många turer kring förslaget om en EU-rättslig harmonisering av den digitala upphovsrätten. Redan i september 2016 presenterade EU-kommissionen ett direktivfö...

Läs mer
Frågor och svar från Wistrand Advokatbyrå

Den 1 januari 2019 får vi en ny lotterilagstiftning. Vad innebär detta för reklamlotterier och tävlingar?


I juni 2018 antogs en ny spellag som träder i kraft den 1 januari 2019. Lagen medför en spelmarknadsreglering som öppnar för konkurrens på spelmarknaden.

Läs mer
Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa