Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Lördagen den 23 juni 2018 - klockan 08:14
Marknadscheferna Nr 3 - 2016

Marknadschefskongressen i november 2017 – En heldag med framtidsfokus på turné till Stockholm, Göteborg och Malmö


PeO Axelsson 2016-12-11


I tre års tid har Marknadscheferna arrangerat Marknadschefsdagarna på Svenska Mässan i Göteborg. Tillsammans med Meg/ Mediedagarna har de haft talare som Bruce Dickinson (Iron Maiden) och Glenn Greenwald (Snowdens journalist) samt mängder av svenska topptalare. Nu utvecklas konceptet vidare och 2017 lanseras Marknadschefskongressen. Vi fick en stund med Marknadschefernas vd och grundare PeO Axelsson för att reda ut vad detta är och varför det är viktigt med ett sådant event.

Vilket behov vill ni fylla med Marknadschefskongressen?
– Vi vet att många marknadschefer och ledningsgrupper är stressade över den situation de sitter i idag. Med fokus på digitalisering, splittrat medielandskap och svårigheter med att ”nå in” till sina målgrupper. Vad vi vill skapa är en heldag som fokuserar på möjligheter och visioner där deltagarna ska känna sig upplyfta och stärkta för att ta itu med sina egna utmaningar redan dagen efter. Vi vill ta dem från panikkänsla till handlingskraft.

Varför är temat för kongressen ”I frontlinjen”?
– Vi vill inte bli ännu ett event med fokus på exakt dagens utmaningar. Vi vill tänka ett steg längre. Genom att se mer visionärt på vad som händer och vart vi är på väg i samhället som helhet är det lättare för oss att sedan tänka visionärt i våra respektive organisationer. Huvudämnen som behandlas är inom marknadsföring, kommunikation och ledarskap.
Men, även klimatutmaningarna kommer att ha sin viktiga och givna plats.

Har du exempel på talare eller teman som är i frontlinjen?
– Vi har givetvis inte bokat alla talare ännu eftersom vi vill ha möjlighet att vara aktuella.
Men vi kan ge två exempel på talare som vi bokat.
ARIC DROMI, som bl a är ”Chief Futurologist” på Volvo Car Group, men som även arbetar med andra företag och branscher. Hans roll är att se 10-15 år framåt i tiden och hjälpa företag att hitta sin plats i framtiden. Oerhört spännande talare.
RUNE WESTERGÅRD är den finländske entreprenören som startade teknikkonsultföretaget CITEC. Idag ett stort företag med verksamhet i många länder.
Han är aktuell som författare till boken ”Ett jordklot räcker”, där han ger sin syn på hur ny teknik kommer att lösa våra klimatutmaningar och hur ekonomisk tillväxt inte står i kontrast till detta. Ett ämne som är högaktuellt bland annat med tanke på resultatet i det amerikanska valet.

FÖRBUD MOT SOCIALA MEDIER PÅ EVENTET
– Idag har alla större events ett stort fokus på att få delningar i sociala medier, med taggar för eventet och uppmaningar till deltagarna att dela med sig. Vi vill att deltagarna på Marknadschefskongressen ska testa att ”koppla ned sig” en hel dag. Fokusera på vad som händer på scenen och i mötet med de andra deltagarna. Vi kommer givetvis inte att ha ett riktigt förbud mot att kolla mail eller delta på sociala medier, men vi kommer aktivt att uppmana till att vara närvarande på plats i första hand.

För mer info, besök marknadschefskongressen.se
Datum och platser
» Måndag 13/11 2017: Hamburger Börs, Stockholm
» Onsdag 15/11 2017: Scandic Triangeln, Malmö
» Fredag 17/11 2017: Scandic Crown, Göteborg

Vill ditt företag vara med på turnén? Vi kommer att ha ca 25-30 platser per ort för företag som vill vara med på turnén. Redan idag har vi ca 10 klara partners.
Som partner finns ett paket som innehåller; plats i kommunikation före, under och efter eventet, minimonter på plats, 30 sekunders film på scen, plats i goodie-bag, 8 biljetter per ort för kunder med mera.

Totalkostnader för samtliga tre orterna är endast 49.500 kr plus moms. Det finns också möjlighet att i anslutning till eventet arrangera frukostmöte eller after-work.

Vill du boka plats eller veta mer kontakta
peo@marknadscheferna.se
Mobil: 0705-40 14 12

Tipsa en vän     Skriv ut



Ny forskning

Digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel


Handeln har idag stora utmaningar. Fysiska butiker lägger ner samtidigt som e-handel brottas med felköp, returer och utländsk priskonkurrens. Nu visar forskning från Handelshögskolan i Stockholm att digitala verktyg fö...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
Möte med Marknadscheferna i Malmö

Varumärkesbyggande genom CSR


Marknadschefernas frukostmöte på Saturnus i Malmö blev en intressant och viktig förmiddag. Nyfikenheten på hur man kan bidra i stort och smått till en hållbar...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Rutasoka Coffee)

Hans kaffe räddar liv i Kongo-Kinshasa


Han har tvingats fly för sitt liv från krigets Kongo. Levt som barfotaflykting i Tanzania. Och tvingats spendera ett år ensam, flera hundra mil från sina föräldrar....

Läs mer
SXSW 2018 (In English)

ELON MUSK - 12 minuter frågor och svar om SpaceX, Artificiell Intelligens samt att civilisera Mars.

Klicka på bilden för att se filmen.

>> Se filmen direkt på YouTube (på engelska)
Detta är en klippt version på knappt tolv minuter från Elon Musks intervju på SXSW i USA 2018.

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Danji)

KÄNSLA - Den saknade parametern.


Känslor dyker just nu ofta upp i kölvattnet av falska nyheter, inflytande och jakten på uppmärksamhet. Sentiment och känslor ses som motsatsen till logik och är fö...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Perspective Communication)

E-sporten tar plats i finrummet.

>> Red Reserve AB Skandinaviens första noterade e-sportbolag.


Nu tar e-sporten plats i finrummen på allvar. Det som för några år sedan var något som ungdomarna sysslade med framför datorn och tv-skärmen är idag...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018

GKSS MATCH CUP SWEDEN - Bygger näringslivets svar på Almedalen.


Den 4e till 8e juli kommer World Match Racing Tour till Sverige och Marstrand.


För 24e året bjuder Marstrand, strax norr om Göteborg på seglingstävlingar i världsklass....

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Marknadsinformation Sverige)

Fem tips inför GDPR
- Att tänka på vid marknadsföring, DM och TM aktiviteter.

Niklas Linder, VD på Marknadsinformation i Sverige AB <br />Foto: Jan Beinö

Vid det här laget vet alla att PuL ersätts av en ny Dataskyddsförordning den 25e maj i år. Många utbildningar riktar in sig på information om grundläggande...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Elanders Sverige)

Globalt företag med lokal förankring

Mattias Olofsson, VD för Elanders Sverige, ser ljust på framtida satsningar.

Allting började med en statlig telefonbok för över 100 år sedan. Sedan dess har Elanders växt på höjden och framförallt på bredden. Idag är...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Meg 2018/Bokmässan)

Han testar boken på läsarna - medan den skrivs

Stora bilden: Joe Posner, videochef på Vox, medverkar vid Meg 2017Lilla bilden: Alfred Ruth (Foto: Sofia Runarsdotter)

Alfred Ruth är journalisten som blev framgångsrik IT-entreprenör. Nu är han investerare och författare som vill sprida kunskap och göra världen bättre. Och...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Inspiration Company)

Lojalitetsprogram för återförsäljare och partners som konkurrensmedel.

Staffan Wikström, marknadschef på Release Finans.

I en allt mer komplex köp- och säljvärld söker vi alla efter de bästa sätten att fånga och bibehålla kunden. Men det finns sätt att påverka dina...

Läs mer
Regium International

Mäklare hakar på ny säljtrend


Fastighetsbyrån Alvhem ligger i framkant när det gäller försäljning. Att anamma nya metoder och trender som gynnar både köpare och säljare är för...

Läs mer
Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa