Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Måndagen den 6 april 2020 - klockan 08:28
MCPLAY - Toppbanner NY 2017
Marknadscheferna, Nr 1, 2014

Nordisk Personinformation öppnar dörren till 25 MILJONER KONSUMENTER


PeO Axelsson 2014-05-02


Norden kommer alltid vara större än Sverige. Nu kan du förbättra ditt crm-arbete, effektivisera din marknadsbearbetning och utöka din marknad. Med ett klick, i ett och samma system. Välkommen till en större hemmamarknad.

TRÖTT PÅ KRÅNGLIG teknik och separata lösningar för att söka konsumentinformation i olika länder?
Nyligen lanserade Bisnode tjänsten nordisk personinformation. Genom en enda sökning kan du inom några sekunder få värdefull information om 25 miljoner konsumenter i hela Norden. Den nya tjänsten lanserades under slutet av förra året och riktar sig framför allt till företag med hela Norden som arbetsfält. Idén kom efter att många kunder efterfrågat en enkel söktjänst där man kommer åt persondata för hela Norden.

– Vi har samlat nordisk personinformation på ett ställe som, via en enkel integration mot vår webbservice, ger våra kunder svar på personfrågor i realtid. En annan fördel är att man som kund slipper ha flera olika supporttjänster för datahanteringssystem för olika länder – nu behövs bara en enda lösning som dessutom är väldigt lätt att använda, säger Lotta Ek, produktägare på Bisnode.

DEN NYA TJÄNSTEN är extra lämplig för företag som arbetar mycket via webben, till exempel e-handelsbolag och företag som rekryterar medlemmar online. Under våren har tjänsten utökats ytterligare – från sista februari är det möjligt att ta del av en aviseringstjänst för hela Norden och få ett befintligt kundregister uppdaterat automatiskt med jämna mellanrum.

– Med nordisk personinformation ser vi till att våra kunder alltid har tillgång till korrekt personinformation, vilket är väldigt viktigt, inte minst med tanke på att drygt en fjärdedel av de 25 miljoner nordiska privatpersonerna flyttar varje år, säger Lotta Ek.


MER INFO:
www.bisnode.com ;

Tipsa en vän     Skriv ut



Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Stefan Einhorn om konsten att göra skillnad


Vilken värld vill vi lämna vidare till våra barn? Vilket ansvar har jag själv för utvecklingen? Det är frågor vi måste ställa oss, skriver Stefan Einhorn i sin angelägna bok ”Konsten att...

Läs mer
Updatum - Förstasidan
Baserad på svar från 562 marknadsförare

Färsk rapport om marknadsförarnas arbetssituation


7 av 10 marknadsförare känner sig stressade över förväntningarna som finns på dem i deras yrkesroll. Det visar en färsk undersökning av marknadsförarnas...

Läs mer
Digital Brain Nordic

När Facebook och Google inte räcker till


Google och Facebook levererar fantastiska annonsprodukter för stora som små företag, enkelt att agera och enkla rapporter som är lätta att förstå. Men dessa...

Läs mer

Hur mycket vet du om den sociala generationen?


Johannes Gustavsson är 21 år och har redan mångårig erfarenhet av att jobba med digitala fenomen, som en av personerna bakom en av Sveriges första ungdomspoddar, en...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Lär dig förstå kundens beteenden

INGELA MAURITZON - Innovation Director, Danji

Att företag idag väljer att bygga sin verksamhet baserat på djup förståelse om sina kunder är för de mest framgångsrika organisationerna ingen nyhet. Det...

Läs mer

FILM: EXPERIENTIAL MARKETING - Paul Little 10 oktober 2018
(frukostseminarie)

>> Klicka på bilden för att se filmen

>> SE FILMEN (55 minuter frukostseminarie)

Experiential marketing är ett sätt att skapa genuina, minnesvärda upplevelser som involverar både varumärket och...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Därför fungerar Experiential Marketing

JCP’s projekt The Restaurant för Volvo tog Experiential marketing till sin spets.

Experiential marketing, upplevelsemarknadsföring, har de senaste åren blivit stort både i Sverige och internationellt. Traditionell reklam handlar om att verbalt och visuellt...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Samma utmaningar oavsett bransch


”Vilka är dina största utmaningar som marknadschef just nu? Och vilka utmaningar har dina kolleger?” De två frågorna lockade mer än ett dussin marknadschefer...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Bättre försäljning om hela företaget arbetar med Social Selling

Patrik Nordkvist, grundare av Försäljningschefen, hjälper individer och företag att öka sin försäljning och vinst. Han har över 20 års erfarenhet som försäljningschef och VD på flera snabbväxande bolag och är kursledare på IHMs nya kurs Digital and Social Selling.

En av de största förändringarna inom marknad/sälj är användandet av sociala medier för försäljning och marknadsföring. Här dyker ord som Content...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

Ska marknadschefen bygga B2B-lojalitet
...är det värt det och i så fall hur?


Studier visar att lojala kunder handlar upp till 6 gånger mer än de kunder som bedöms som nöjda. Men vad är det som påverkar kundupplevelsen och gör en kund...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2018

”Probably the best team in the world”
– svenska Red Reserve utmanar världslagen

Red Reserves lag i Call of Duty, med bland andra Matthew ”SKRAPZ” Marshall , rankas som ett av världens bästa.

Nu utmanar ett svenskt företag världens stora inom esport. Med topprankade lag har Red Reserve, som är noterat på Spotlight Stock Market (tidigare Aktietorget), på kort tid...

Läs mer
Frågor och svar från Setterwalls Advokatbyrå

EU-regler för digital upphovsrätt verkar vara att vänta. Vad innebär dessa regler mer konkret och kommer de att påverka vårt företags möjligheter till marknadsföring i sociala medier?


Det har varit många turer kring förslaget om en EU-rättslig harmonisering av den digitala upphovsrätten. Redan i september 2016 presenterade EU-kommissionen ett direktivfö...

Läs mer
Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa