Sök     Publicerade    Arkiv        Sökhjälp
Torsdagen den 19 juli 2018 - klockan 19:33
Marknadscheferna Nr 1 - 2017

Varför köper kunderna?
- Knäck personliga koden och sälj mer.


2017-04-08


Hon har rest världen runt för att dela med sig av sina verktyg för hur vi alla på 90 sekunder kan skapa träffsäker kommunikation och ökat säljresultat. I maj kommer Cheri Tree, grundare av företaget B.A.N.K. till Göteborg.

Hon har utbildat på scener tillsammans med globala superentreprenörer som Richard Branson, Robert Kiyosaki och många andra. Hon har föreläst på Harvard University och bland annat tilldelats pris som ”Woman Entreprenour of the year”.

MED SITT UNIKA kommunikations- och säljverktyg där, enkelt beskrivet, försäljning sker baserat på mottagarens personlighet, bidrar Cheri Tree till framgångar över hela världen. Tio tusentals människor har deltagit på hennes seminarier, hennes digitala plattform nyttjas av användare i drygt 30 länder och hittills har hundratals av världens främsta säljcoacher genomgått certifiering för att själva lära ut Cheri Trees unika metoder. Men som för många andra entreprenörer har det inte flutit på smärtfritt för henne. I början av 2000-talet blev hon framgångsrik försäljare inom finansiella tjänster, arbetade upp ett eget kapital och investerade mycket pengar i fastigheter. Dessvärre förlorade hon sina tillgångar över i princip en natt och det resulterade i personlig konkurs. Cheri tvingades bo i en lagerlokal utan toalett, värme och rinnande vatten. Hon installerade en campingtoalett och duschade på ett närliggande gym.

– NÄR JAG förlorade allt släppte jag taget om mitt ego och min koppling till pengar och istället växte sig min känsla för människor starkare. Jag vill hjälpa människor och göra skillnad. – Alla har en ”personlighetskod”. Om vi kan lära oss att kommunicera med människor och se saker från deras synvinkel och anpassa vår kommunikation kommer vi inte enbart att kunna kreera mer sälj, vi kan faktiskt skapa världsfred, säger Cheri.

CHERI TOG SIG ur sin ekonomiskt tuffa situation, kämpade sig tillbaks och har nu skapat stor framgång med hennes säljmetod B.A.N.K System. Genom Cheris program lär hon ut träffsäker kommunikation och ett effektivt säljverktyg där man på 90 sekunder lär sig läsa av mottagarens kod och därefter anpassar kommunikationen efter det.

CHERI TREE HAR sin teori om de vanligaste misstagen säljare gör. Och hur man kan förändra dessa: – Majoriteten av alla säljare säger sig inte vara tillräckligt förberedda när de gör sina säljsamtal och över hälften av alla kunder känner sig ointresserade av säljpresentationer. Detta är ett resultat av att säljaren främst fokuserar på att kommunicera värdet på erbjudandet. – Säljare presenterar ofta sitt erbjudande baserat på sin egen personlighetstyp, inte på mottagarens, vilket resulterar i att merparten av tiden kommunicerar säljaren ineffektivt, fortsätter Cheri. Med B.A.N.K. metoden lär sig användaren de olika personlighetskoderna, Blueprint, Action, Nurturing och Knowledge, samt vilket bemötande som tilltalar de olika typerna och hur man på detta sätt kan öka försäljningen avsevärt.

CHERI TREES TRE BÄSTA TIPS FÖR ÖKAD FÖRSÄLJNING!
» Knäck personlighetskoden hos din kund och lär dig vad han/hon värderar främst.
» Prata kundens språk baserat på dennes värderingar, inte dina eller ditt företags.
» Lyssna med förtroende och erbjud kunden det den behöver.

För vem passar då Bankcode: s program?
Cheri menar att systemet är enkelt för alla att använda och fungerar för den som vill nå fram med sitt budskap, oavsett kommunikationssätt och målsättning. Användare av B.A.N.K. lär sig att optimera varje kundkontakt. Oavsett om man arbetar som säljare, vill övertyga andra om en idé eller bara få kollegor att nappa på en förändring, hävdar Cheri att B.A.N.K.-metoden gör stor skillnad. Alla får positiva resultat, men mest intressant är de ökade försäljningsresultat som företag och personer skapar via B.A.N.K. En ökning på flera hundra procent är inte ovanlig, enligt Cheri Tree.

Se mer på: www.bankcode.com

Tipsa en vän     Skriv ut



Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Rutasoka Coffee)

Hans kaffe räddar liv i Kongo-Kinshasa


Han har tvingats fly för sitt liv från krigets Kongo. Levt som barfotaflykting i Tanzania. Och tvingats spendera ett år ensam, flera hundra mil från sina föräldrar....

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2018 (Tema: Entreprenörer)

Från regn i Göteborg - TILL SOLEN I GREKLAND.


>> du kan själv välja var ditt skrivbord ska stå!


Strand, turkost vatten och ljudet av havets vågor. Det är inte bara vackert. Det får oss att må...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 3 - 2017

Går i morfars fotspår.

Andreas Carlsson - Från idé till succé

Morfar och Karl-Bertil Jonsson – två personer som har format Andreas Carlsson till den inspiratör, kreatör och visionär han är i dag.

Läs mer
Marknadscheferna Nr 3 - 2017

Maxa Snacket i en uppkopplad värld.


Att vara marknadsförare har aldrig varit så utmanande som idag. Det har heller aldrig funnits så oändligt många möjligheter att lyckas. Men framgång för...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 2 - 2017

Kommunikation med hjärna – och hjärta.

<span class=\

Det har gått över 130 år sedan Carl Benz uppfann den första bilen, men omvandlingen i branschen har aldrig varit lika snabb som i dag. Framtidens mobilitet är ett ämne...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2017

Forskar inom den digitala handeln.


Företagen har tappat kontrollen över utvecklingen ju mer e-handeln har växt. Det menar forskaren och docenten Malin Sundström på Swedish Institute for Innovative Retailing,...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2017

Varför köper kunderna?
- Knäck personliga koden och sälj mer.


Hon har rest världen runt för att dela med sig av sina verktyg för hur vi alla på 90 sekunder kan skapa träffsäker kommunikation och ökat säljresultat. I maj...

Läs mer
Marknadscheferna Nr:3 2016

Lever för framtiden.


Vissa löser problem – futuristen Aric Dromi skapar dem genom att gå sin egen väg. När de flesta vill leva i nuet har han ett längre perspektiv i sin blick och det vi...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2017

Ett jordklot räcker.

\

Vi måste ersätta vår hotfulla stillbild av världen med nya rörliga bilder, byta vår världsbild till en världsfilm. Det kan nämligen gå snabbare...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1 - 2017

HJÄLTE.
- Anders Kompass får årets hedersutmärkelse av Sveriges Kommunikatörer

\

Med kommunikation som kännetecknas av civilkurage, respekt för människan och ihärdighet har Anders Kompass förkroppsligat ett av kommunikatörens uppdrag – att...

Läs mer
Marknadscheferna Nr:2 2016

"Har alltid tyckt om marknadsföringsbiten"


För många är det nog svårt att marknadsföra en specifik produkt. I hela livet har Lasse Åberg arbetat med att marknadsföra sig själv – och har lyckats.

Läs mer
KRÖNIKA : Marknadscheferna Nr:3 2016

Lita på dina egna instinkter



Jag har jobbat med marknadsföring och kommunikation inom många olika uppdrag från det att jag var drygt 20 år. Jag tycker nog att jag har hyfsad koll på vad som är...

Läs mer
Marknadscheferna Nr 1. 2016

Marknadschef på distans


Jag har så länge jag kan minnas, alltid haft en längtan ut i världen. Det har blivit ett år på High School i USA, åtta år som egenföretagare i...

Läs mer
Marknadscheferna nr:2. 2015

Ett ledarskap som har fortsatt utanför planen


Han var lagkapten när Sverige plockade mästerskapsmedaljer på löpande band under slutet av 1990-talet och början av 2000-talet. Nu arbetar Stefan Lövgren för att...

Läs mer
Marknadscheferna, Nr 1, 2015

”Ska man lyckas måste man våga vara modig”


Svenska storstjärnor som har äkta historier att berätta – Volvos kampanjer de senaste åren har skapat ett stort eko även utanför landsgränserna. Att vå...

Läs mer
Erik Modig - Aktuell som talare på Marknadschefsdagarna-15 (www.marknadschefsdagarna.se)

Kommunikation VIKTIGARE ÄN NÅGONSIN


Forskare. Strukturerad. Kaos. Det blir lätt motsägelser när Erik Modig ska beskrivas. – Min kombination av olika yrken och intressen är ovanlig. Men för mig är det...

Läs mer

Från de Olympiska Spelen till rollen som Marknadschef

»Integritet förutsättning för demokrati«

Tänk om! Hela tiden!

”Jag tänkte hela tiden att jag skulle bli frisk”

Annika Sund - Marknadschef i familjeföretag

Kundupplevelse - Jakten på den heliga marknadsgralen

ROCKSTJÄRNA med många bollar I LUFTEN

Största mäklarföretaget i Göteborg, men Kristina vill göra Bjurfors ännu bättre

ERIKA ÄR BRAVIDAS BERÄTTARE

Elanders vill VÄXA I USA

MAGNUS ROSÉN
låter mer än basen tala

Spännade resa för den DIGITALA KAPTENEN

Merchandise som livsstil

Gör karriär åt sidan

Det är det lilla i våra liv som räknas

"Om vi värderade våra idéer bättre så skulle vi inte slösa bort dem"

Marketmatch 1
MCPLAY höger
Mest lästa