Dagens tänkvärda ord!


2007-01-15


Kommentera artikeln

Rubrik


Text


Signatur



Nedanstående uppgifter skickas endast till redaktionen

Den som skriver en läsarkommentar måste ange sitt riktiga namn till redaktionen. Men den som vill ha kommentaren publicerad anonymt med en signatur har en lagstadgad rätt att få sin identitet skyddad.

Namn


Telefon


E-post



För att skydda tidningen mot skräpinlägg, måste du sätta ett kryss i rutan nedan.





Totalt 15 kommentarer « Visa hela artikeln
15. Rolig historia
Av Agneta 2007-11-11 10:26

FRAM OCH TILLBAKA.
-Och vad har du tänkt dig för yrke? frågade yrkesvägledaren eleven i nionde klass.
-Jag vet inte riktigt, svarade eleven. Jag ändrar mig hela tiden.
-Bra, då har du två yrken att välja på, Antingen kan du bli politiker eller också något inom väderlekstjänsten.

Ha en bra week-end med vackert snöfall!


Tack Agneta! Ett välkommet bidrag på historiesidan, där det har varit torka en tid. Tack och må så gott./Karin
14. Några ordspråk
Av Agneta 2007-11-07 09:48

Alla djur utom människan vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Det är bättre med dåligt minne än dåliga minnen.



Att tänka är att samtala med sig själv.


Tack Agneta...dina bidrag är alltid så varmt välkomna. Hoppas du har det bra där du är. Här börjar vintern smyga sig på oss. Må så gott./Karin
13. ordspråk
Av Hans Menzel 2007-10-30 09:36

skjut inte upp till morgondagen det som du kan göra i övermorgon, sade någon jämnmodig man nå´n gång.

Tack Hans....ja, det kan nog passa bra det också, fast jag vill väl att det ska låta lite märkvärdigt när jag sätter in mina ordspråk och aforismer. Ska jag vara ärlig så får jag jobba med att inte skjuta upp saker, för jag är nog lite lat i vissa avseenden. Må så gott där nere i Tyskland./Karin
12. kanske inte direkt någon aforism, men ändå
Av Hasse Menzel 2007-08-30 12:03

Läste nyss på ett tackkort ,som jag fick av en patient:

Glädje är den enklaste formen av tacksamhet !

Och tycker att det kan nog stämma rätt så ofta, eller hur?


Ja, det kan verkligen stämma. Förlåt att jag inte uppmärksammat din kommentar, men bättre sent än aldrig. Trevlig helg./Karin
11. Var dig själv...
Av Agneta 2007-07-16 10:25

Här kommer ett par små bidrag med tänkvärda ord;

Var dig själv för annars finns det ingen som du.

En knuten näve kan varken ta eller ge.

Tack Agneta....visst är det härligt med dessa tänkvärda ord, och det finns många att välja. Det är så roligt att få dessa kommentarer och bidrag, som inspirerar och gör jobbet lätt. Må så gott tills vi hörs igen.
MVH
Karin E
10. Ytterligare "mod"
Av hans Menzel 2007-07-13 07:47

Mod är ofta förlitning på motståndarens rädsla !

Honoré de Balzac, menade så!

Det är ju också en tanke....men det är väl så det är...kanske är det så att när man känner att man har lite "övertag" så blir man ännu modigare....en tanke bara!/Karin
9. ännu mera mod
Av hans Menzel 2007-07-12 13:06

Mod beror framförallt på viljan att ha den.

Ellen Key, tyckte det och det ligger nog nått i det, eller hur?

Ja, det krävs ju mod för att vara modig...tack, Hans.
8. aforismer om "mod"
Av Hasse Menzel 2007-07-11 07:34

den första idag :
Mod är inget annat än den rädsla, som man inte visar.

Sagt av Sergio Leone, berömd italiensk regissör, eller hur, Agneta?

Så sant , så sant och vilken styrka det ger sen. Tack Hans!/Karin
7. Något att tänka på!
Av Agneta 2007-07-09 10:25

Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker.

Mycket tänkvärt. Tack för dina kommentarer, det känns alltid trevligt när du visar ditt intresse. Ha en bra dag/Karin
6. intelligens ?!
Av hans Menzel 2007-07-08 14:54

Läste nyss i Schweiz följande: En intelligent hustru lär sig i tid att beundra sin man, även om hon inte har anledning därtill.
5. intelligens ?!
Av hans Menzel 2007-07-08 14:52

Läste nyss i Schweiz följande: En intelligent hustru lär sig i tid att beundra sin man, även om hon inte har anledning därtill.

Tack för dina fina kommentarer här, det får mej oftast att dra på munnen. Till ovanstående kan jag säga: kvinnans list övergår mannens förstånd. Keep smiling! MVH Karin.
4. en annan mening
Av hans Menzel 2007-07-05 07:31

It is better to be vaguely right than to be precisely wrong
3. Nått att kanske begrunda ?
Av Hasse Menzel 2007-06-16 17:42

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn`t do than by the ones you did. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore!!!, Dream !!! (Så tyckte Mark Twain !)

Mycket tänkvärt och värt att begrunda. Sen gäller det att våga, fatta mod och segla ut. Tack, Hans/Karin
2. Nästan aforism
Av Hasse Menzel 2007-06-14 14:24

I det engelska parlamentet talar Mr Wilson to Mr Heath :
Om ni slutar att sprida lögner över oss, skall vi lova att sluta tala sanningen om Er !!


Hej igen....alltid lika roligt med dina kommentarer. Visst är det kul med aforismer och tänkvärda ord? Tack Hans!

MVH
Karin E

1. aforism
Av Hasse Menzel 2007-06-13 08:58

Läste nyss: Mitt förhållande till främmande språk liknar mitt för
hållande till min hustru : Jag älskar dem, men jag behärskar
dom inte !!

Tack Hans...så kan det nog vara. Mycket tänkvärt!
Söralmsjön september 2021.
Söralmsjön september 2021.

Vädret
 

On


2021-09-28

Sundbron:  Tisdag,  mulet  , 08:20 var det 11,0 ° C

Invik:Tisdag morgon och det är mulet. Kl.07:20 var det 10,3°C. Utsikterna för dagen är: mulet men uppehåll. Vindarna blir måttliga...

Läs mer

Martin och Emmelie fann sitt drömhus i Ullånger | Land

Martin och Emmelie, växlade ned och fick tid för familjen i Ullånger
Som barn satt Martin hemma i köksfönstret och tittade på det stora
vita huset mittemot.
I dag bor han...

Läs mer
Nu är det 41:a och bästa High Coast Expo att avnjuta..

Centrumlokalen i Ullånger är fylld av gediget Hantverk och Konst

Läs mer


Lars-Göran Forslunds insändare...

Sollefteå: framtidens Akutsjukhus

Den 16 augusti skickade jag följande insändare till Allehanda: "Efter att i Allehanda läst många artiklar med rubriken "tar ett snack med" och som då oftast gällt...

Läs mer
Vandring förbi rotvälta och portal

Ullångersgruppen skogsvandrade nära Hump och Svedjeberget

För ovanlighetens skull följde vi i gruppen inte en vandringsled den 17 juni 2021. Tommy hade tipsat oss om skogsstigar i närheten av byn Hump. Till starten tog vi vandrare bilen. Det...

Läs mer
Höga Kusten Potatis AB

Fast Potatis

"Skecka mej"

Kom på en Göteborgshistoria, när det gällde potatis i annan form


Vi kallar honom Kålle. Kompisarna på jobbet, ville att han skulle 'köpa ut' till firmafesten med...

Läs mer
God fortsättning

Blomsterhuset Nordingrå expanderar med ny butik

ULLÅNGER Lördagen den 3 juli öppnade Blomsterhuset ytterligare en butik i Ullånger.Nu ser gänget bakom företaget fram emot att leverera blomster till lokalborna.–...

Läs mer
Fin sandstrand

STF Höga Kustens vandring från Entré Nord till Tärnättholmarna

Vi var 18 STF-are som deltog i vandringen söndag den 13 juni 2021. Dessutom två hundar. Vädret var lagom varmt och soligt. Vinden höll alla mygg på avstånd. Vi bö...

Läs mer
Dags för fika och info från Åke vid Västanåbodarna

STF Höga Kusten vandrade i Nätra Fjällskog

Vi var 17 deltagare och en hund i Turistföreningens vandring lördag den 5 juni 2021. De flesta var naturligtvis från STF Höga Kusten, arrangörerna, men några kom...

Läs mer

Ullångers Vandringsgrupp på Höga Kusten-leden

Vi som vandrade torsdag den 3 juni 2021 startade som vanligt från Generationernas hus. Vi hade egentligen tänkt gå till Erikskojan som ligger 3,1 km söderut från Öden...