Loppis alla vardagar
Av Göran Pettersson 2011-08-04


Kommentera artikeln

Rubrik


Text


Signatur



Nedanstående uppgifter skickas endast till redaktionen

Den som skriver en läsarkommentar måste ange sitt riktiga namn till redaktionen. Men den som vill ha kommentaren publicerad anonymt med en signatur har en lagstadgad rätt att få sin identitet skyddad.

Namn


Telefon


E-post



För att skydda tidningen mot skräpinlägg, måste du sätta ett kryss i rutan nedan.





Totalt 0 kommentarer « Visa hela artikeln
Det finns inga publicerade kommentarer till denna artikel.

Möckelsjön 1:a oktober 2021
Möckelsjön 1:a oktober 2021

Vädret
 


2021-10-27

Sumdbron: Onsdag morgon  En del moln 0.0 °C

Invik: bortrest.



Solen går upp: 08:06
Solen går ner:  16:54



 

 

 

 

Läs mer

Martin och Emmelie fann sitt drömhus i Ullånger | Land

Martin och Emmelie, växlade ned och fick tid för familjen i Ullånger
Som barn satt Martin hemma i köksfönstret och tittade på det stora
vita huset mittemot.
I dag bor han...

Läs mer
Nu är det 41:a och bästa High Coast Expo att avnjuta..

Centrumlokalen i Ullånger är fylld av gediget Hantverk och Konst

Läs mer


Äntligen en inte så försiktig början

Ronny bjöd på en intensiv underhållning

Ett hundratal SPFare hade mött upp när 'reglerna' gjort det möjligt att träffas som vanligt.

Läs mer


Lars-Göran Forslunds insändare...

Sollefteå: framtidens Akutsjukhus

Den 16 augusti skickade jag följande insändare till Allehanda: "Efter att i Allehanda läst många artiklar med rubriken "tar ett snack med" och som då oftast gällt...

Läs mer
Vandring förbi rotvälta och portal

Ullångersgruppen skogsvandrade nära Hump och Svedjeberget

För ovanlighetens skull följde vi i gruppen inte en vandringsled den 17 juni 2021. Tommy hade tipsat oss om skogsstigar i närheten av byn Hump. Till starten tog vi vandrare bilen. Det...

Läs mer
Höga Kusten Potatis AB

Fast Potatis

"Skecka mej"

Kom på en Göteborgshistoria, när det gällde potatis i annan form


Vi kallar honom Kålle. Kompisarna på jobbet, ville att han skulle 'köpa ut' till firmafesten med...

Läs mer
God fortsättning

Blomsterhuset Nordingrå expanderar med ny butik

ULLÅNGER Lördagen den 3 juli öppnade Blomsterhuset ytterligare en butik i Ullånger.Nu ser gänget bakom företaget fram emot att leverera blomster till lokalborna.–...

Läs mer
Fin sandstrand

STF Höga Kustens vandring från Entré Nord till Tärnättholmarna

Vi var 18 STF-are som deltog i vandringen söndag den 13 juni 2021. Dessutom två hundar. Vädret var lagom varmt och soligt. Vinden höll alla mygg på avstånd. Vi bö...

Läs mer
Dags för fika och info från Åke vid Västanåbodarna

STF Höga Kusten vandrade i Nätra Fjällskog

Vi var 17 deltagare och en hund i Turistföreningens vandring lördag den 5 juni 2021. De flesta var naturligtvis från STF Höga Kusten, arrangörerna, men några kom...

Läs mer

Ullångers Vandringsgrupp på Höga Kusten-leden

Vi som vandrade torsdag den 3 juni 2021 startade som vanligt från Generationernas hus. Vi hade egentligen tänkt gå till Erikskojan som ligger 3,1 km söderut från Öden...

Läs mer
Oh boy, vicket vackert väder! (Peps Persson)

Soligt sommarväder på vandringen till Salumstugan

Ullångers Vandringsgrupp hade tur med vädret igen. Det var sommarvarmt och skönt väder när vi gick från Generationernas hus till Salumstugan torsdag den 20 maj 2021....

Läs mer
Kort men speciell vandring

STF Höga Kusten vandrade från Barsta till Rotsidan

På en av årets första sommardagar, torsdag den 13 maj 2021, genomförde Turistföreningens lokalavdelning Höga Kusten en vandring. Inte ett enda moln syntes på den...

Läs mer


Vandring med vårtecken

Ullångers Vandringsgrupp på Kyrkstigen

Torsdagen den 6 maj 2021 var vi ute på en ny vandring. Pga blåsigt väder gick vi nästan hela tiden i skogen, närmare bestämt på Kyrkstigen. Alla tyckte att det...

Läs mer


Vandring med vårtecken

Ullångers Vandringsgrupp på Kyrkstigen

Torsdagen den 6 maj 2021 var vi ute på en ny vandring. Pga blåsigt väder gick vi nästan hela tiden i skogen, närmare bestämt på Kyrkstigen. Alla tyckte att det...

Läs mer

Getberg fick besök av Ullångers Vandringsgrupp

Vi fortsatte med vandringar till grannbyarna. Idag den 22 april 2021 hade turen kommit till Getberg. Vi startade från Äskja och nådde Getberg efter 3,5 km. Det var Anne-Marie, Anki,...

Läs mer


Enough is enough.

MyChargeBack promises, then humiliation

If one have attracted of promised bitcoininvestment, there's American experts  leader in funds recovery services and with lawyers working to help the deceived people. But after...

Läs mer

Skidstas Egen Lionel Hampton fyller år i kretsen av Cittrogänget

En del av av John-Eriks arbetsliv, finns skildrat i Sundsvalls Tidning 

Facebook (med video)

Läs mer
Vackert vårväder igen

Nytt besök i Hump för Ullångers vandringsgrupp

En extrainsatt vandring fredagen den 16 april 2021 gick till Hump. Förra gången gruppen var där fanns det mycket snö men nu hade det mesta smält bort. Det var troligen det...

Läs mer
Byn hade världens största timmersortering

STF Höga Kusten på studiebesök i Sandslån

Sandslåns historia är starkt förknippad med timmerflottningen på Ångermanälven. Vi i Turistföreningen fick fina  inblickar av de duktiga guiderna Pernilla...

Läs mer
Varför det kallas 'Stensland' kan kanske framgå 'lite' av bilden. Björn Olof visar här  en kvarbliven kanonkula för Tidnigen Ångermanlands Anders Lidén, från Ryssarnas läger här när de landsteg innan de red upp till Tokriset. Lena Hermansson t.v. Kultursekreterare i Kramfors Kommun gjorde ett upprop i lokalradion, för att få material till 300-årsminnet av Rysshärjningarna. 

Landstigningsplatsen och platsen för slaget 300 år efteråt

Vi fick se en kvarbliven kanonkula, från Ryssarnas läger i Stensland

Lena Hermansson t.v. Kultursekreterare i Kramfors Kommun gjorde ett upprop i lokalradion, för att få material till 300-årsminnet av Rysshärjningarna. Lars Högberg...

Läs mer


Efter en lång väntan på Pensionsmyndighetens handläggning.

Gretas bostadstillägg åts upp av kommunen

I januari 2020 sökte Yvonne Johansson bostadstillägg för sin mamma Gretas räkning. Hennes hyra på Sörgårdens särskilda boende i Bergsjö i Hä...

Läs mer
En vandring i solen igen

Ullångers Vandringsgrupp besökte Röksta

Torsdagen den 8 april 2021 gav sig gruppen iväg från Generationernas hus. Vi var tio vandrare som gick på en prydlig rad genom Ullånger. Vi såg ut som en skolklass...

Läs mer

Vårtecken på vandringen till Mäja

Ett av vårtecknen var det varma vädret. Ett annat var en liten Tussilago som tittade fram där vi satt och fikade. Att kunna göra det i en skogsbacka kan väl också...

Läs mer
Motorer med popularitet...

V8-Motorns dag 10 Mars

En motor med speciellt ljud/surr

Läs mer
Kaffepaus i solen utanför bagarstugan

En Coronasäker aktivitet för många

Solig vandring till Skidsta

Vi var en liten grupp som vandrade på skoterspåret idag den 18 mars 2021. Det var soligt och lagom kallt utan blåst. De som var ute idag var Anki, Anne-Marie, Eileen och jag Hans....

Läs mer
« Föreg. Nästa »

Loppis alla vardagar


Kyrkstigen - Vildmarksleden
Panorama Högberget


Panorama Buskberget

Årets Ullångersbo


Ankrece 09

Film Invigning cykelled


Film spelmanstämma 07


Nisse Vestin

Förstasidan Artiklar
Ullångersbladet
Ansvarig utgivare:   Anders Böhlin
Webmaster:   J Westin
Redaktion:   Anders, Karin, Ida