Szkoła Podstawowa nr 12 Tarnowskie Góry
Piątek, 17 maja 2024 - 03:56
Strona tytułowa
Artykuły

« Poprzedni Następny »

SZCZEGÓŁOWY PLAN POBYTU W ATENACH.


Mariusz Majowski 2003-03-06

Tańczyli, jak na Greków przystało!
Tańczyli, jak na Greków przystało!

SZCZEGÓŁOWY PLAN POBYTU W ATENACH

SOBOTA- 23 listopad

Do Aten przyjeżdżają polscy i hiszpańscy nauczyciele. Nauczyciele z Grecji organizują powitalną kolację w greckiej tawernie.

NIEDZIELA – 24 listopad 02

Polscy i hiszpańscy nauczyciele spędzają wspólnie dzień zwiedzając Akropol. Dzień ten był również przeznaczony na wymianę pomysłów i spostrzeżeń dotyczących systemów szkolnych. Koordynator miał również możliwości dzielenia się pomysłami z poprzednich spotkań i przedsięwzięć z kolegami oraz nowymi uczestnikami ze szkoły w Polsce.

PONIEDZIAŁEK- 25 listopad

9,30 – Grupa spotyka się w szkole nr 13 w Ilionie. Witamy naszą nową szkołę z Polski, oraz jej reprezentantów Mariusza Majowskiego (Dyrektor), oraz Damiana Kołtuna (nauczyciel w - f i języka angielskiego). Przeglądamy osiągnięte do tej pory sukcesy, oraz podjęte przedsięwzięcia. Mamy również krótką rozmowę na temat tego, iż nasza szkoła z Bułgarii z którą współpracujemy nie była w stanie przyjechać ze względu na problemy finansowe.
10,30 - Wycieczka po szkole. Odwiedziliśmy 5 i 6 klasę i mieliśmy możliwość porozmawiania z uczniami jak również z nauczycielami. Podziwialiśmy także wystawę o multikulturowej tematyce wykonaną przez uczniów w ich klasach. Grupa dzieci z trzeciej i szóstej klasy zaprezentowała piosenki śpiewane w języku albańskim, rosyjskim oraz greckim. Chłopiec z szóstej klasy grał na „bozouky” a reszta dzieci śpiewała podczas gdy kilku nauczycieli tańczyło typowy grecki taniec. Uczyli nas podstawowych kroków a my próbowaliśmy.
14,30 – Lunch w szkole.
18,00 – Spotkaliśmy się w hotelu Xenophon by powitać i rozpocząć pracę z kolejną współpracującą z nami szkołą z Rzymu(Włochy). Przedstawiliśmy polskich nauczycieli reszcie grupy, tak samo jak tych nauczycieli z Hiszpani, Włoch i Grecji którzy byli obecni na spotkaniu. Następnie wymieniliśmy prezenty przywiezione przez szkoły i państwa. Potem rzuciliśmy okiem na plan i zgodziliśmy się na pewne zmiany, dzięki którym mogliśmy wykonać lepszą pracę i osiągnąć bardziej znaczące rezultaty. Wszyscy zgodzili się na to. Poszliśmy na wspólną kolację do pobliskiej tawerny.

WTOREK – 26 listopad

9,00 – Spotkaliśmy się w szkole nr 13. Mieliśmy zapewnione przez szkołę kawę oraz słodycze.
9,30 – Zwiedziliśmy przedszkole które jest usytuowane tuż obok szkoły. Pani dyrektor powitała nas a także przedstawiła uczniów i nauczycieli. Następnie dzięki temu, że dzieci miały przerwę mieliśmy możliwość, by zadać im pytania i wymienić się pomysłami dotyczącymi projektu. Kiedy skończyliśmy uczniowie dali nam własnoręcznie wykonane prezenty: kartki, obrazki itp.
Szkoła włoska została zabrana na wycieczkę po szkole nr 13.
12,00 – Grupa spotyka się z władzami edukacyjnymi oraz reprezentacją Rady Rodziców:
- Główny Dyrektor Edukacji Zachodnich Aten pan B. Sakas
- Główny Menager piątego Departamentu Edukacji pan I. Kappos
- Radca Szkolny pan E. Linardos
Prowadziliśmy bardzo interesującą dyskusję na trzy główne tematy naszego projektu: interkulturalizmu, integracja, współpraca z rodzicami. Każdy z nas miał możliwość do wypowiedzenia własnego zdania na temat tych ważnych problemów, którym dzisiejsza szkoła musi stawiać czoła. Mieliśmy także świetną okazję do zadawania pytań i odpowiadania na nie. Były one związane z greckim szkolnictwem. Pomimo, iż wiele pytań chodzi jeszcze po naszych głowach, to bardzo się cieszymy, że mieliśmy możliwość wymiany zagadnień bezpośrednio związanych z naszym projektem. Rodzice również dodali własne spostrzeżenia do dyskusji. W związku z tym Przewodniczący Rady Rodziców przeczytał list , w którym tłumaczył ich opinię dotyczącą tematów projektu (patrz list z Grecji)
14,30 – Lunch w szkole.
Po obiedzie pokazywano nam greckie tańce i muzykę. Niektórzy próbowali nauczyć się podstawowych kroków .
17,00 – Wznowiliśmy dyskusję na temat planów na następny dzień.

ŚRODA – 27 listopad

9,00 - Spotkaliśmy się w szkole nr 13.
9,30 – Nauczyciele ze szkoły nr 13 zabrali nas do pobliskiego gimnazjum gdzie pan Karnezis Ilias oraz jego zastępcy a także wszyscy pracownicy powitali grupę Comeniusa. Zaprezentował sytuację jego szkoły, jak również organizację gimnazjów w greckim systemie oświatowym. Odpowiedział także na parę pytań dotyczących tego jak szkoła radzi sobie z problemami będącymi tematem projektu: multikulturalizm, integracja. Odwiedziliśmy jedną z trzech klas. Uczniowie zadawali nam pytania. Następnie przenieśliśmy się do liceum, również usytuowanego w pobliżu. Pan Vageris przedstawił nam ogólny zarys nauczania w liceach. Wymieniliśmy pytania i odpowiedzi. Potem zwiedziliśmy trzecią klasę rozmawiając z uczniami. Później przenieśliśmy się do ratusza i centrum kultury gdzie spotkaliśmy pana Fotis, vice-burmistrza do spraw edukacji w Ilionie. Wytłumaczył nam na czym polega współpraca władz ze szkołami i jak centrum kultury pracuje by służyć społeczeństwu. Raz jeszcze zadawano pytania związane z projektem. Dał nam bardzo ciekawe pomysły, takie jak wydawanie podręczników za darmo dla wszystkich uczniów aż do poziomu uniwersyteckiego, sytuacja zerówek(publicznych i prywatnych) itp.
14,30- Lunch, na który zaprosiły władze, odbył się jak zwykle w szkole. Chcielibyśmy powiedzieć, iż bardzo doceniamy trud włożony w przygotowanie naszych grupowych posiłków w szkole nr 13.
16,00- Dzięki uprzejmości pana Fotis mogliśmy zostać w centrum kultury i kontynuować pracę. Mariusz Majowski (dyrektor) i Damian Kołtun(nauczyciel w - f i języka angielskiego) z Polski przedstawili polski system nauczania. Oczywiście pojawiły się pewne pytania i wszczęliśmy bardzo ciekawą dyskusję. Mamy nadzieję, że uzyskamy bardziej szczegółowe informacje ze strony polskiej szkoły podczas następnego spotkania.
18,00 – Następnego dnia plan został przeczytany, podzielony i została ustalona godzina odjazdu z hotelu. Ze względu na prognozę pogody zdecydowaliśmy przesunąć naszą wycieczkę do Suwio na piątek a czwartek poświęcić na pracę nad częścią C projektu, końcowym raportem oraz stroną internetową.

CZWARTEK – 28 listopad

9,00- Spotkanie w szkole nr 13.
Koordynator zaprezentował plan na dzień dzisiejszy, który zawierał następujące podpunkty:
- Część C: treść wznowienia projektu: podział na grupy
- Końcowy raport podsumowujący bieżący tydzień
- Podpisanie arkusza na bieżący tydzień
- Przekazanie pomysłów dotyczących strony internetowej naszemu nauczycielowi informatyki ( Pellegrini IPSIA Szkoła Europejska w Rzymie)
- Uaktualnienie danych dotyczących szkół, które biorą udział w projekcie
- Osobiste przemyślenia dotyczące przeżyć związanych z Comeniusem (mogą zostać przesłane do koordynatora)
- Ustalenie daty spotkań na trzeci rok i i decyzja o końcowym spotkaniu
10,30 - Podzieliliśmy się na grupy (wzięliśmy pod uwagę to, aby w każdej grupie był tłumacz angielskiego, oraz ludzie z różnych państw) aby dyskutować na temat odnowienia treści projektu. W międzyczasie szkołom został udostępniony komputer, dzięki któremu mogły dokonać zmian we własnych danych.
12,30 – Rozmawialiśmy i zebraliśmy razem wszystkie tematy omawiane w grupach. Był to wspaniały czas dla nas wszystkich ponieważ mieliśmy szansę dojścia do wspólnych poglądów związanych z filozofią projektu. Każdy czuł się bardzo zaangażowany i wdzięczny za dany nam czas.
14,30 – Lunch w szkole.
16,00 - Grupa spotyka się by kontynuować dyskusję dotyczącą planu działania. Wszyscy uczestnicy wyrazili zgodę na podjęte decyzje i odnowione formularze były ukończone tak, że każda ze szkół mogła wziąć je ze sobą.
18,30 - Dyskusja na temat planu na dzień następny.

PIĄTEK- 29 listopad

9,00 – Zostaliśmy odebrani z hotelu do Cope So przez autobus. Zwiedziliśmy wykopaliska archeologiczne z pomocą Marii, Stelli ze szkoły nr 13. Wymienialiśmy pomysły.
14,00 – Lunch w szkole.
Tutaj skończyliśmy przeglądać plany na następne spotkanie oraz dokonaliśmy końcowych podsumowań spotkania w Atenach.
20,00- Mieliśmy wspaniały wieczór w szkole nr 13, która zorganizowała bardzo miłe przyjęcie wraz z Radą Rodziców oraz nauczycielami.
Każdy serdecznie się pozdrawiał i wyrażał nadzieję ponownego spotkania w Sofii w maju.


DOKUMENT KOŃCOWY

Grupa spotkała się by wykonać następujące zadania:
- przeglądanie wszystkich dokumentów: podsumowanie osiągnięć, przedsięwzięć, planów na przyszłość
- przeczytanie tygodniowego raportu
- złożenie podpisów


CZĘŚĆ PROJEKTU C

1.Jakie punkty projektu zostały już zrealizowane w roku szkolnym 2002/2003?

Podczas trzeciego spotkania w sprawie projektu które miało miejsce w Atenach w dniach
23-11-02 i 1-12-02 uczestnicy zdołali:


Odwiedzić szkołę podstawową; porozmawiać z nauczycielami i uczniami.
Odwiedzić szkołę średnią oraz szkołę dla przedszkolaków w Ilion.
Spotkać się z rodzicami, przedstawicielami i władzami wykonawczymi odpowiedzialnymi za edukację w regionie.
Spotkać się z pracownikami administracji i lokalnymi przedstawicielami.
Wymienić się materiałami pomiędzy szkołą dotyczącymi głównych tematów projektu.
Omówić polski i grecki system edukacji.
Omówić i porównać różnice w rozpowszechnianiu integracji pomiędzy państwami biorącymi udział w projekcie.
Popracować bezpośrednio na stronie internetowej już funkcjonującej w Internecie.
Ustalić wymianę studentów na zasadzie programu Students Work Exchange z nowymi państwami: Polską i Grecją.
Doprowadzić do wymiany zadań pomiędzy włoską szkołą dla przedszkolaków a podobną szkołą w Perales w ramach wielokulturowego projektu.

2.Jakie zadania przewidziano na pozostałą część roku szkolnego 2002/2003?

Czwarte spotkanie w Sofii (w Bułgarii) w drugim tygodniu maja 2003.
Dalsza wymiana materiałów pomiędzy szkołami dotyczących głównych tematów projektu: aspekt miedzykulturowy będzie realizowany w ramach zajęć z języka angielskiego, lekcji wychowania fizycznego i lekcji muzyki.
Praca na stronie internetowej, dodanie następujących dokumentów i sekcji:
Ř Strony dla rodziców.
Ř Prostej w odczytaniu mapki systemów edukacyjnych.
Ř Galerii zdjęć ze spotkań w sprawie projektu.
Ř Uzyskanie opinii od osób odwiedzających stronę i zadających pytania, na które będziemy odpowiadać regularnie.
Umożliwienie oraz sprowokowanie wstępnej refleksji nad nowymi Projektami Programu Socrates wśród grona pedagogicznego szkoły.
Wymiana korespondencji miedzy uczniami zarówno poprzez zwykła pocztą jak i przy pomocy poczty elektronicznej, w języku angielskim i językach ojczystych uczniów.
Mamy zamiar kontynuować już trwającą wymianę materiałów między szkołami dla przedszkolaków w Rzymie i Perales dotyczących projektu wielokulturowego jaki jest realizowany w ramach zajęć w tych szkołach.
Będziemy prosić pracowników szkół związanych z projektem by udzielili nam pisemnej krytyki dotyczącej wpływu projektu na życie w ich szkołach.
Udzielić pomocy innym szkołom w zrozumieniu filozofii Programu Socrates i zaoferować wsparcie w rozpoczęciu nowych projektów.
Wydać pisemne publikacje sporządzone przez zrzeszone szkoły, w języku angielskim i w językach ojczystych tych szkół, dotyczące spraw poruszanych w projekcie w celu szerzenia ich wśród społeczności szkolnej.

3 Jakie punkty projektu zamierzają państwo zrealizować w ciągu roku szkolnego 2003/2004 i jakie są ich przewidywane skutki?

Zamierzamy zorganizować wymianę nauczycieli jak to jest przewidziane w podręczniku dla uczestników.
Doprowadzić do wymiany metod, materiałów i pomysłów zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami.
Zorganizować dwa spotkania w sprawie projektu – jedno w Polsce a drugie w Madrycie.
W celu oszacowania postępu projektu i jego wpływu planujemy:
Ř Poprosić wszystkich pracowników o ich pisemną opinię na temat projektu.
Ř Uzyskać opinię rodziców i nauczycieli poprzez organizowanie z nimi spotkań.
Ř Sporządzić listą proponowanych zadań.
o Nauczyciele będą kontynuować w swoich krajach szerzenie projektu poprzez swoich kolegów, społeczność edukacyjną i inne instytucje edukacyjne.
o Strona internetowa będzie również służyć jako narzędzie w dzieleniu się odkryciami wynikającymi z projektu jak i jego produktami.

Członkowie projektu podpisali raport dotyczący tygodnia wspólnej pracy.

Tipsa en vn Wydrukuj



Szukaj Pomoc do wyszukiwania
Opublikowane
Archiwum

Uwagi dla redaktora
Wyślij list do redaktora

Kalendarz









buki


Szkoła Podstawowa nr 12 w ZSP3 Tarnowskie Góry
Redaktor naczelny:   Anna Bendkowska
Webmaster:   Anna Bendkowska
Współpracownicy:   Mariusz