De Geergymnasiets tidning på webben
Förstasidan

« Föreg. Nästa »


Artiklar

Carin Wester pushar för puffar och pastell


Jenna Fagerstedt 2020-10-05


Världens designers har talat – denna höstsäsong bjuds det på en spännande mix av läder, cut-outs och 40 tals-flirtar. Men vad tycker en av ungdomarnas största modeikoner om detta?

 

Carin Wester, en 46 årig modeskapare från Uppsala, tidigare var hon en del av HM men år 2003 slog hon sig lös och skapade märker Carin Wester som 2017 började säljas på Åhlens vilket enligt henne själv blev hennes kick-start. 

 

I och med att märker Carin Wester spridit sig mer och mer till ungdomarna har detta lett till att Carin såklart försöker anpassa kollektionerna mer efter detta men fokus har egentligen varit att skapa kläder för alla åldrar hela tiden och detta fortsätter även att vara deras största fokus. 

 

Men till det mest relevanta. Vad tycker Carin om höstens trender? Och framför allt, vad är det mest relevanta? Carin berättar för oss att quiltat på både jackor, bucket hats, vantar och väskor är en stor trend, detta syntes tydligt på Londons höst fashion week där märken som Awake Mode and Burberry gjorde debut för dina quiltade jackor, nya för säsongen. Starka färgaccenter som blandas upp med bastoner är något Carin tycker om. Detta tillsammans med skjortjackan, en annan stor trend, bäres ihop med ett par höga jeans och en beanie i klarrött, för en riktigt trendig look, säger Carin. 


-Höstens färger går från en mild pastell gul med inslag av beige/bruna toner till en mer intensiv varm röd med lila accenter, fortsätter Carin, en kort puffjacka i nån fin beige färg och en crossbody väska, i en pastellfärg som du får plats med alla saker i när du cyklar till jobbet eller skolan skulle vara perfekt för att se trendig ut men ändå vara praktisk.

 

Hos kvinnliga ungdomar är hon en definitiv ikon, i stort sett alla bär Carin Wester. Trots att Åhlens inte är det första man tänker på när det kommer till vart ungdomar handlar. Carin berättar om hur hon när CW släppte sin första kollektion för Åhléns 2017 åkte bakom tre stycken tjejer i rulltrappan som bar icon jackan Reva.

-Det var en fantastisk känsla! Jag skulle säga att detta varit det roligaste med min resa, att få inspirera och klä ett sådant brett spann av kvinnor i alla åldrar med en prislapp som också gör märket mer tillgängligt för alla plånböcker.

 

 

Tipsa en vn Skriv ut



Sök Sökhjälp

Tipsa redaktionen
Skicka insändare

De Geers hemsida
Lärkan
Ansvarig utgivare:   Niclas Unosson
Webmaster:   Niclas Unosson
Redaktion:   Rikard, Karin